Jeuk

Ik heb sinds anderhalve dag ongelofelijke jeuk aan mijn schaamlippen en vagina. Er is verder niets aan te zien, geen blaasjes of bultjes oid, wel een beetje rood en gezwollen. Ik heb dit nog nooit eerder gehad. Iemand zei me dat het misschien een schimmelinfectie zou kunnen zijn. Wie kan mij daar meer over vertellen? Ik heb namelijk geen idee wat dat precies is en hoe je het herkent. Ik dacht dat een schimmelinfectie een SOA was, is dat zo?
Of zou wat ik heb misschien iets anders kunnen zijn? Ik was me iedere dag met schoon lauw water, nooit met zeep of iets anders.
Alvast bedankt.
 
hai,

Schimmelinfectie geeft een jeukend, branderig gevoel, rood en gezwollen schaamlippen, moet altijd gepaard gaan met afscheiding! Anders is het enkel een irritatie.
Een schimmeliinfectie hoort onder de soa's ja, maar het is de enige die je niet hoeft op te lopen via seksueel contact. Die schimmel leeft in ieders darmen en als je zwanger bent, heb je grote kans die schimmelinfectie te krijgen. Sommige vrouwen hebben het ook vaak al zijn ze niet zwanger. Tis vervelend maar niet erg, enkel als je gaat bevallen, is het beter schimmelvrij te zijn, want een kind geef je het door. Als je last van afscheiding hebt, bel dan even naar de dokter, krijg je zalf of een paar capsules met zalf voor geschreven. Sterkte er mee, kheb het zelf ook al eens gehad ;-).

Gr Aaltje
 
Hoi Anoniem,

Als je er ook vervelende afscheiding bij hebt, zal het inderdaad wel een schimmelinfectie zijn. Dit kan verder geen kwaad voor je kindje of jou, maar het is enorm vervelend. Het heeft er mee te maken dat je zuurgraad en je bekkenbodem nu veel gevoelliger zijn dan normaal (als je niet zwanger bent) Hierdoor ben je sneller vatbaar voor blaasontsteking en schimmelinfectie. (dit kan bijv. doordat je te weinig gedronken hebt de dag ervoor, en je urine te sterk is) Je kunt ermee naar de huisarts gaan en die schrijft je dan een receptje van 3 zetpillen voor + zal je creme tegen de jeuk meegeven. Als je eerst zelf wat wil proberen, kan ik je BIOCLIN actigel aanraden. Dit is een homeopatisch middeltje en helpt enorm goed. (je kunt dit bij de DA of de apotheek kopen in een tube € 10,--) Ik weet dat het best prijzig is, maar het helpt echt goed ! Het is een grote tube, en helaas zul je er wel wat vaker last van krijgen want het blijft gevoelig voor infectie's 'down under' ;-)
Schimmelinfectie hoeft dus niet altijd van anderen te komen. met andere woorden een soa kan gepaard gaan met schimmelinfectie / of het zich op die manier uiten.
andere tips: katoenen ondergoed, en geen strakke synthetische broeken
Ik hoop dat je er wat aan hebt !
Succes ermee,
liefs merel+ (11wkn)
 
ik heb het ook weleens, zonder afscheiding (ongeveer een keer per week) en dan vooral 's avonds. Wat ik dan doe is een warme douche nemen, doe ik een tent-onderbroek aan (geen string, dat irriteert me dan). en dan is bij mij de jeuk over. heb er dan ook meteen geen last meer van.
succes!
groetjes
 
Ga er gewoon even mee naar de dokter, die kan het waarschijnlijk snel voor je oplossen. Het kan nl. ook gewoon komen door broeierige omstandigheden, bv het gebruik van een inlegkruisje o.i.d. Ik heb het in het verleden een aantal keren meegemaakt door het gebruik van tampons. Niets om je voor te schamen, maar de mening van een arts is zeker op z'n plaats.
 
Bedankt voor de antwoorden. Ik ben nog niet naar de dokter geweest, die van mij ligt nu zelf te bevallen en haar vervanger ken ik helemaal niet dus een inwendig onderzoek vind ik geen prettig idee. Ik ga er natuurlijk wel heen als dit over twee dagen nog niet over is. Maar ik heb nu die Bioclin gel gekocht en gebruikt (bedankt voor de tip!!!!) en nu nergens last meer van.
 
Terug
Bovenaan