JEUK!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb sinds enkele dagen last van ontzettende jeuk. Er komt dan plotseling een plek ergens op me lichaam op zetten met kleine witte bultjes en die jeuken ontzettend na ongeveer een half uur trek zo'n plek weer weg. Nu had ik op gezondheidsplein gekeken en het zou wel eens PUPPP kunnen zijn of te wel zwangerschapsjeuk (GALBULTEN). De ene keer zit het op me benen en de andere keer weer op me gezicht ik word gek van de jeuk. heeft iemmand van jullie hier ervaring mee en wat kan ik er tegen doen en bovenal is het gevaarlijk voor me baby? Mijn vk is op vakantie en pas maandag weer bereikbaar. HELP!!!!! HELP!!!!

 
kun je dan geen plaatsvervangende VK bellen, stel dat je zou moeten bevallen en je VK is met vakantie dan is er toch altijd een plaatsvervanger.
Of anders bel je de dokter

STERKTE ERMEE
 
Hoi!

Pff gekmakend die jeuk! Ik heb het gehad op mijn buik. Achteraf bleek het uitslag te zijn van de babyolie (!) die ik erop smeerde.

Tips zijn: strooien met mentholpoeder/zalf, badproducten kopen op basis van dode zeezout. Bijvoorbeeld bij De Tuinen producten van het merk Zarqa. Erover heen aaien met veertjes, blazen, een koude douche nemen.

Al het bovenstaande is echter helaas een tijdelijke oplossing.. Het verlicht tijdelijk en pakt niet de oorzaak aan. Probeer afleiding te zoeken. Zo zit je met je hoofd minder bij de jeuk en heb je er minder last van. Blijf er wel vanaf, openkrabben is ook niks!
Succes! Hopelijk dat het snel verdwijnt!

Groetjes, Floor.
 
hoi

ja ik herken het helemaal.
ik heb de laatste week ook mijn hele onderarmen vol gehad. weet dat het lastig is, maar kom er niet aan!! het wordt echt erger.
ook heb ik een maand geleden mijn hele onder benen vol gehad...ik krabte s'nachts tot bloedends toe.
ik kreeg van de ha een vette creme voor erop te smeren. hielp wel. maar ik heb nu nog iets beters. klinkt raar: deoroller met alcohol erin!! door die alcohol gaat het jeuken weg.

het is helemaal niet schadelijk voor je kindje hoor. heel veel hebben last van zw.schaps uitslag. ik weet mijn nicht had haar hele gezicht onder...dat was helemaal erg.
nou suc6 ermee.
gr. sandy
 
Ik heb bij de eerste puppp gehad en geloof me, die jeuk die je dan hebt, is continu en komt niet voor in het gezicht op de binnenkant handen en voeten. Galbulten die je dan hebt zijn gigantisch en ik ben zelfs daardoor ingeleidt. Ik kan me wel heel goed voorstellen dat het vervelend is en echt tips kan ik je ook niet geven, want er is geen middel tegen zwangerschapsjeuk behalve mentholzalf en koude douches. Misschien heb je ook iets gegeten of gebruikt (zalf) waarvoor je allergisch bent. Chocola en eieren bijv. kunnen jeuk verergeren, want je gal reageert daarop. Sterkte
 
Terug
Bovenaan