Jeuk

Hallo meiden,ik ben 28 weken zwanger en ben daar uiteraard SUPER blij mee. Het gaat ook allemaal goed met mij en de baby en ik geniet met volle teugen. Ik ben niet zwak, ziek of misselijk geweest, dus daardoor geniet ik nog meer. Wel heb ik 1 kwaaltje. Vanaf het begin van de zwangerschap heb ik heel veel last van eczeem. Dit zijn puur de hormonen en ik neem het ook voor lief, hoor. Ik ben tenslotte zwanger en daar ben ik zo ontzettend blij mee. Aangezien je niets mag slikken of smeren (buiten de homeopatische middeltjes) blijf ik er last van houden. Heeft misschien iemand ook deze ervaring en een goede tip voor me ??? Alvast bedankt voor jullie reacties, groetjes Marianne
 
hoi marianne,
Ik ben ook zanger 8 weken. Ik heb vanaf mijn geboorte al exceem. Hiervoor gebruik ik bij hele erge uitslag een homonenzalf. Deze mag ik gewoon blijven gebruiken (natuurlijk wel met mate)
Ook gan een bad met een halve kilo zout erin eerg goed helpen. Dat reinigt de plekken en zorgt ook dat de jeuk verdwijnt.
Hopelijk heb je hier wat aan suc6 ermee
veel liefs simone
 
calendulan zalf of talkpoeder. ik weet niet wat voor eczeem je hebt maar in ieder geval niet te veel en niet te heet douchen en zo min mogelijk smeersels met parfum gebruiken. sterkte en geniet van je zwangerschap!
Jetske 28w
 
hoi marianne,
het enige wat misschien helpt is vet houden heb zelf exceem aan mijn handen ( niet door de zwangerschap had ik al) en ik smeer er lanette vaseline creme op die kun je bij de apotheek kopen en je kunt het ook via recept krijgen van je huisarts.
Helpt bij mij wel dus proberen waard!!
Exceem wordtvaak door krabben erger en dat komt omdat je huid te droog is.
Die creme is echt hartstikke vet en die smeer ik bij mijn dochtertje elke avond op haar gezichtje heerlijk zacht
 
Iets kouds op de jeukende plek leggen zoals een koude doek kan ook helpen tegen de jeuk.
Ik kreeg dat advies van mijn huisarts en het helpt bij mij altijd wel op de momenten als ik erge jeuk heb.
Ik hoop dat je hier wat aan zult hebben en wens je heel veel geluk met jullie kindje op komst!
 
hoi marianne

ik had het in het begin van mijn zw.schap heel erg. uitslag op mijn benen enzo. het jeukte zo erg dat ik het openkrabte. niet doen hoor! want dan wordt het van kwaad tot erger.
ik kreeg van de dokter een hele vette zalf die ik een paar keer per dag moest smeren. geen hormoonzalf.
het hielp wel. als ik er van af bleef en goed deed vet houden.

gr. sandy
 
Hoi

Dagelijks in bad gaan met Balneum Hermal, dit kan je gewoon bij de drogisterij halen en als je gaat douchen dan met douch Lipidiose van Vichy. Kost wel wat maar werkt super. Deze combi gebruik ik al mijn hele leven lang en ik heb bijna nooi meer last van jeuk of rode plekken.

Succes Sterre
 
Terug
Bovenaan