Jeuk!

A

Anoniem

Guest
Ladies, Ik heb zo'n enorme last van jeuk.  Je ziet niet echt iets ergs  aan mijn huid maar ik word er echt gek van. Het zit vooral rond mijn borsten, armen en onder mijn oksels. Ik krab me gek maar daar wordt het natuurlijk alleen maar erger van. Ik heb geen andere zeep gebruikt of wasmiddel. Ik vermoed dat het wel iets met hormonen ofzo te maken heeft. Herkent iemand dit en heeft er iemand een tip?
HELP!
Danielle

Hoi,

Lastig is dat zeg! Ik heb daar gelukkig geen last van, ik heb alleen maar jeuk op mn buik. Ik heb gelezen dat je erge jeuk kunt krijgen door de hormonen.
Je kunt er mentholpoeder voor gebruiken. Of met een koud nat washandje opdeppen.

Veel sterkte ermee.

Groetjes, Ris
35w5d

Hoi Daan,

ik heb ook last van jeuk, maar wel in combinatie met een zeer droge huid. Echt niet normaal meer. Voorheen smeerde ik me altijd tijdens het douchen in met babyolie. Dit hielp altijd wel, maar de laatste twee weken helpthet niet meer de gehele dag.

Ik ben naar de bodyshop gegaan en heb een pot bodybutter gekocht. Wat een uitkomst, de huid blijft zacht en de jeuk is verdwenen. Het is niet goedkoop en ik heb het echt op veel plekken nodig, dus die pot zal ook vlot wel weer leeg zijn, maar het is echt het proberen waard. Ik heb body butter voor extreem droge uit genomen, maar misschien is er wel een andere die jou helpt.

Succes.

Miep

Hallo,

Oh jeuk..........breek me de ... niet open...........
Hier is t ook zo erg. Van de ene op de andere dag zit heel mijn buik onder de rode uitslag en t trekt door naar mijn benen.
Ik was bij de gyn op controle en die vertelde me dat het kan zijn dat je lichaam ineens anders reageerd op een creme die je normaal gebruikt......
Ik smeerde me buikkie altijd lekker in met de buikenbalsam van Etos. En het kan dus zijn dat dat altijd goed gaat en dan ineens je lichaam het niet meer accepteerd.
Ik ben nu een aantal dagen gestopt en nu begint de rode uitslag weer weg te trekken, maar er blijven we droge plekken over (heb sowieso erg gevoelige huid, ivm exceem)

Toen het heel erg jeukte deed ik er regelmatig mentholpoeder op. Dit werkte wel, maar voor even. En dan lag ik later weer te wrijven van de jeuk........
Nu gebruik ik Amandel Bobymilk van Kneipp. Deze is echt kei fijn. De droge plekken trekken weg, en de jeuk is eigenlijk ver te zoeken.......En als het gaat jeuken dan smeer ik er weer een beetje op en dan verdwijnt het zo weer.

Het kan zijn dat jou huid er weer anders op reageerd....maar misschien is het wel het proberen waard!

Liefs Ukkie
(30 weken en 1 dag)

hoi hoi
ja heel erg herkenbaar die jeuk.
wordt je echt knettergek van,vooral na het douchen en in bed .
ik smeer mezelf helemaal in met kalendela,weet niet of ik het goed heb geschreven maar dat helpt echt erg goed bij mij.succes met de jeuk he.
liefs sil

hey hey,
ik heb ook zoon last van jeuk bij mij zijn het alleen mn borsten, k zou ook wel willen weten wat het is, egt raar

groetjes

Hoi allemaal,

Gelukkig, ik dacht al dat het aan mij lag. Ik word er ook helemaal gek van...en het is alleen 's avonds en 's morgens. Verder heb ik er geen last van. Ik ga jullie tips mooi uitproberen, want anders krab ik binnenkort mijn hele huid open!

Bedankt en succes ermee!

Groetjes, Sonja

Terug
Bovenaan