jeuk

Hallo allemaal,

Heb een tijdje niets van me laten horen, maar heb nu toch even een vraagje; Ik ben op het moment 18 weken zwanger en sinds van de week heb ik echt overal jeuk. Op mijn benen, borsten en armen. Echt heel vervelend. Zo op het eerste gezicht zie je de uitslag nog niet zo erg, maar als ik krab (wat waarschijnlijk niet mag..) dan zie je het opkomen. Allemaal kleine  bultjes.  Zou dit al zwangerschapsjeuk kunnen zijn. En wie heeft hier ook ervaring mee? En het belangrijkste wat kan ik tegen de jeuk doen??

Liefs,
Jazz

Ik ben inmiddels 18 weken en heb de afgelopen weken wat afgekrabt. Ik had alleen geen zichtbare dingen aan mijn huid. Maar had jeuk op mijn scheenbenen, buik en vooral mijn borsten. Ooh zo irritant. Ben het maar steeds lekker gaan invetten met bobygel voor mamma van zwitsal dit was wel prettig. Volgens mij is het een tijdelijk iets want sinds van de week is het iets minder. Maar ik blijf mijn huid gewoon lekker hiermee invetten. Ruikt ook zo lekker...

Hoi,

Ik ben morgen 26 weken zwanger en heb de afgelopen weken heel veel last gehad van jeuk, met name op mijn buik en de binnenkant van mijn polsen. Het is zo   erg geweest dat ik er gewoon niet van kon slapen. Volgens de apotheek kwam het van de snelle groei van mijn buik en de spanning op mijn huid (klopt ook wel, want mijn buik is de laatste maand enorm aan het groeien). Ik smeerde al met buikcreme van zwitsal, maar ik ging op een gegeven moment ook geloven dat ik daar overgevoelig voor was, toen heb ik een proefpotje van Vichy anti-striae créme meegekregen van de apotheek en daar smeer ik sinds een week minimaal 3x per dag mijn buik mee in. Sinds het weekend is mijn jeuk flink minder geworden gelukkig. Overigens kreeg ik ook kleine rode bultjes als ik krabte.
Verder heb ik op internet gevonden dat jeuk in de zwangerschap ook kan komen door zwangerschaps cholestase en dat is iets dat behandeld moet worden. Overigens komt dit m.n. in het 3e trimester voor. Ik had me al voorgenomen om de VK vandaag hierover te bellen als de jeuk niet minder zou worden, maar nu het lijkt af te nemen wacht ik het nog even af, ik heb volgende week maandag toch weer een afspraak staan.
Mocht het nog lang duren tot jullie weer een afspraak hebben met de VK, zou ik jullie toch adviseren om even te bellen, zeker omdat het bij jullie niet alleen op de buik is.
Ik heb overigens sowieso een vrij gevoelige huid en snel jeuk. Is dat bij jullie ook zo?

Groetjes en sterkte Anna

Hallo,

Ik ben negen weken en 5 dagen zwanger en ik heb ook jeuk, overal maar ik weet wel waar het van komt denk k ik heb nikkelallergie en mijn lichaam reageert heftig op veranderingen we zijn net verhuisd en tel daar een zwangerschap bij op en klaar ben je. Maar vervelend is het wel haha vooral snachts heb ik erg last van jeuk op mijn rug mijn vriend ligt zo'n beetje standaard met zijn hand op mijn rug te slapen en ik hoef maar een kik te geven en hij krabt haha!
Ik gebruik nog niet echt een cremetje want ben bang dat ik daar ook overgevoelig voor ben.

Sterkte met de kriebels!

Groetjes Wendy

Hoi hoi,

Hier nog zo een die jeuk heeft/had! Van een mede forum vriendinnetje heb ik een heel goede tip gekregen nl Baby BALNEUM!!! Ik kreeg ook overal uitslag van het krabben. Zij raadde mij aan te beden met Balneum olie en eventueel in te smeren met de creme erna. Ik badder er soms in, maar die creme smeer ik sowieso 2 keer per dag op en het helpt! ben er zo blij mee! Vooral als ik naar bed ga, smeer ik de desbetreffende huid ermee in en bijna tot geen last meer!! SUPER> Het kost wat..6 a 7 euro (bij kruidvat) per dingetje maar je hebt er echt wat aan.

SUC6!

Terug
Bovenaan