jeuk

ik ben nu 29 weken zwanger en heb sinds vorige week echt zo'n ontzettende jeuk aan mijn buik..ik zou wel heel de dag willen krabbelen !! ik smeer me elke dag in met zwitsal mama speciaal voor de buik maar dit helpt ook niet echt. hebben meer mensen last van dit jeukende probleem? of weten jullie wat je hier aan kan doen?

groetjes miranda

Klinkt makkelijker dan gedaan: niet krabben, dan wordt het erger. Ik smeer ook vaak met olie van weleda, en zorg dat ik het altijd bij me heb, zodra het begint, smeren! Sterkte!! En veel water drinken!

Hoi Miranda,

er is al een topic hierover, daar kun je ook even naar zoeken.

Ik weet in ieder geval dat er iemand was die paardenbloemwortelcapsules  daartegen is gaan slikken en geen last meer heeft gehad van de jeuk. Dat zorgt ervoor dat je afvalstoffen sneller worden afgevoerd.
Ook kun je meer water drinken dat zorgt ook voor verbeterde afvoer.
Zo doe je wat aan de oorzaak. Met smeren doe je alleen wat aan de gevolgen.

Ik hoop dat je gier wat aan hebt.

Liefs,

Ik ken het ..

Ik moet mezelf zelfs meerdere keren per dag insmeren op me buik en maag, er hangen gewoon losse velletjes aan.
Ik ga er vanuit dat het komt omdat je huid zo droog is. Water drinken tja, ik drink al gemiddeld 2 liter water naast me andere vocht of dit nu het probleem is.

Wat mijn wel helpt is om juist geen cremes met parfum te gebruiken zoals zwitsal dat dit juist erger maakt.
Ik gebruik parfumvrije creme van neutral of van de etos (= stukken goedkoper).

Ik merk ook dat als ik douchegel of zeep met parfum gebruik dat het ook erger wordt.

Ik heb er ook op de rest van me lichaam last van erg lastig als het tussen me schouderbladen zit...

misschien een ideetje,
Ik gebruik sinds kort notenolie...heel fijn spul.
Ik gebruikte namelijk mama-buik van zwitsal maar daar krijg ik ontzettende jeuk van!!!
een koud washandje helpt om de ergste jeuk even weg te halen.

liefs

Hoi Miranda,
Firstmum schreef het al Paardebloemwortelthee capsules. Twee dagen en het was over!
Heb twee weken lang s'nacht opgezeten van de jeuk, was helemaal kappot.
Zat echt van mijn kin tot aan mijn tenen onder de galbulten, om gek van de worden. En overdag was er niets te zien en kreeg ik van die opmerkingen: Moet je maar gewoon lekker krabben. Ik kon wel janken!
Het was ook hoogzomer dus lekker warm (jeukt nog meer)
Ik hoop dat je er iets aan hebt. En ik duim dat bij mij de jeuk deze keer weg blijft!
Gr Anita

Terug
Bovenaan