Jeuk....

A

Anoniem

Guest
Hoi

Ik ben vandaag 36 weken zwanger van ons eerste kindje.
Ik weet nog, dat toen ik een week of 20 was, we gingen eten met vrienden en m'n schoonzus en zwager. Alle3 de meiden zwanger!
M'n schoonzusje en vriendin zwanger van de 2e (helaas heeft mijn vriendin vorige week, met 20 weken zwangerschap, het kindje af moeten geven! Heel triest!!), en die hadden het over de huis van de buik die zo jeukte.
Ik dacht: heb ik geen last van.

Maar nu dus wel! Ik heb al een aantal dagen achter elkaar jeuk aan mijn buik.
's Avonds lijkt het alleen maar ereger te worden. Ik krijg er wat van!!!!!

Ga 'm maar weer insmeren... voor de zoveelste keer ;)
(en dan nog striemen hebben... pfff... maarja, dat heeft geloof ik niks met het smeren te maken he?)

Groetjes, Mickje

hoi mickje de jeuk herken ik. Ik heb het zo nu en dan door mijn zwangerschap heen.
Bij mij betekent het een te droge huid, als ik goed kijk zie ik dan ook wat schilfertjes op me buik zitten van de droogheid.
Dus regelmatig insmeren, en ja striemen daar is niets aan te doen. Striemen zijn scheurtjes onder je huid die nooit meer weggaan, de kleur wordt alleen neutraal loop de jaren.

hoi hoi,
Ik had zelf ook ontzettend veel last van jeuk aan me buik ,ik smeerde me elke dag in met buikbalsem van zwitsal maar had het idee dat het hierdoor alleen maar erger werd.Nu ik hiermee gestopt ben gaat het echt stukken beter .ik ben ook andere badschuim gaan gebruiken (dove) en ik heb het idee dat dat ook wel werkt!
groetjes miranda

Ik had vooral in het begin van mijn zwangerschap heel veel last van jeuk en nu af en toe als ik moe ben. Wat bij mij enorm helpt is mentholgel. Heerlijk verfrissend en de jeuk verdwijnt als sneeuw voor de zon. Had ook vanalles geprobeerd, maar dit van de verloskundige gekregen en helpt echt. Ook metholpoeder verlicht heel erg!

Terug
Bovenaan