jeuk

A

Anoniem

Guest
hallo

sinds een paar weken heb ik vreselijke jeuk vooral op mijn rug zij en buik,
hoort dat bij zwangerschapskwaaltjes ofzo ?? mischien doordat de huid oprekt ofzo

ik ben nog nooit ergens alergies voor geweest ofzo dus denk niet echt dat het iets anders is,

weten jullie of er iets is wat ertegen helpt, ik word er echt knettergek van

Groetjes Rebecca (24 weken)

Hoihoi,

Dit hoort bij de zwangerschapskwaaltjes. Helaas! Want het is heel vervelend!

Wat helpt is mentholpoeder (wat je bij kindjes gebruikt als ze bijv. waterpokken hebben) en zelf had ik bij de oudste een verkoelende en jeukstillende creme van de drogist. Maar ik weet niet meer zo goed hoe deze heet. Verder niet te warm douchen en na het douchen gelijk insmeren met een buikbalsem (kan van zwitsal maar je hebt ook andere merken).

En als het echt niet meer om te doen is dan kan je via de huisarts wat krijgen om in te smeren. Als je het aangeeft bij de vk kan zij een receptje uitschrijven.

Groetjes,
Jo

helaas hoort dit erbij, wat bij hielp in het begin van mijn zwangerschap was zeepvrij douchen en dan zeepvrij insmeren (op advies van de vk).

Ik heb er nu ook weer last van vooral als ik onrustig wordt, dan gaat mijn lichaam helemaal jeuken. Je hebt ook menthol gel en dat is ook lekker makkelijk te smeren.

De een zweert bij zwitsal en de ander bij een ' gewoon' bodylotion. Bij mij hielp alleen maar zeepvrije producten.

Succes.

Hoi,

Jeuk kan inderdaad bij een gewone zwangerschap horen, maar kan soms ook een teken zijn van problemen met de lever.
Zou dit toch even aangeven bij je VK/gyn. Even een keertje bloedprikken geeft uitsluitsel.
Wat goed helpt tegen de jeuk is Calendula Emulsie van VSM ( helpt ook geweldig bij waterpokken)

Gr Sandra

Ik heb ook zo'n jeuk gehad. Toen las ik hier ergens dat paardebloemcapsules hielp.
Die ben ik gaan slikken en ook paardebloemwortel thee gaan drinken. (allebei te koop bij de Tuinen)
Daarnaast heb ik mijn voeding wat aangepast: de jeuk schijnt vaak te maken te hebben met dat je gal en lever wat moeite krijgen door de zwangerschap. Als je je een beetje houdt aan een dieet dat ze voorschrijven bij leverproblemen dan gaat het ook een stuk beter. Moet je maar even googlen op leverdieet. Ik dacht bijvoorbeeld dat het heel goed was om iedere dag sinaasappels uit te persen, blijkt dat het daardoor juist erger wordt.
Volgens de verloskundige moet je het van binnen uit bestrijden ipv van buiten.
Na 2 weken was ik er toen vanaf.

Sterkte ! Groetjes Leontine

wat verschrikkelijk is dat he!? heb dat mijn vorige zwangerschap ook heeeel erg gehad. ik had het op mn benen! echt een ramp, ben je bijvoorbeeld uit eten of op visite, zit je echt de hele tijd te krabben! bij mij hielp eigenlijk niks, dus kan je helaas geen tips geven!!

liefs

Terug
Bovenaan