jeuk

Hoi meiden,

Even een onsmakelijk onderwerp
Ik ben nu 6 weken zwanger en heb meer afscheiding sinds ik heb getest. Nu is dit volgens mij wel normaal. Maar ik heb ook best wel jeuk. Hoort dit er ook bij? Of heb ik dan toch een soort van infectie of iets dergelijks?
Wie weet hier mee over?

Groetjes, Emmy

Hoi,

Meer afscheiding is normaal tijdens de zwangerschap, maar volgens mij is het niet goed als het jeukt! Om het zekere voor het onzekere te nemen, zou ik even langs de huisarts gaan, die kan je er meer over vertellen en heeft er ook meer verstand van!
Mocht het gaan om een infectie, daar ben je tijdens je zwangerschap volgens mij ook vatbaarder voor, dan is dat heel goed te behandelen!
Let er in dat geval wel op dat je man/vriend ook behandeld wordt, anders blijft hij jou besmetten, terwijl hij helemaal geen last ervan hoeft te hebben...

Sterkte ermee en wees verstandig en laat het even checken, better safe than sorry!

groetjes
Sas

Hoi Emmy,

Heb even een link voor je waarop wat info staat over een eventuele candida-infectie.
Zwangere vrouwen hebben nl. ivm hun veranderde hormoonhuishouding meer kans op zo'n infectie.  Wees als je  het hebt niet bang...het is geen soa hoor!!

http://www.huidinfo.nl/vaginalecandida.html

Ik zou wel langs de huisarts gaan voor de zekerheid, want het hoeft het natuurlijk niet te zijn!

Groetjess

Bedankt voor jullie reacties! Ik wacht het nog een paar dagen af en als het dan niet minder is, bel ik ff met de huisarts. Ik schaam me niet hoor, alleen hoop niet dat hij mij uitgebreid gaat onderzoeken....

Hoi emmy

Ik heb hetzelfde gehad als jij!
Bij mij was het een schimmelinfectie.
'k Heb de dokter gebeld en kreeg een vaginale zetpil voorgeschreven.
Sinds dien heb ik er geen last meer van gehad! Behalve de hoeveelheid afscheiding blijft hetzelfde. Maar dat is heel normaal schijnt.

Gr

wat fijn dat ik niet de enige ben. De jeuk is bij mij al afgenomen. Ik heb wel de huisarts gebeld, die zei dat ik vrijdag even terug moet bellen als de jeuk er nog zit of aanhoudt. Dan schrijft ze me inderdaad een vaginale zetpil voor. Ben benieuwd.

Terug
Bovenaan