Jeuk!!!

Hoi meiden,

Sinds vorige week woensdag heb ik een allergische reactie (waarvan is de vraag). Ik heb metholgel gekregen en daar moet je het meedoen als zwangere. Tabletten mogen we nu niet. Het enige nadeel is dat het niet werkt. Na een nacht vol jeuk (alleen mijn gezicht,rug, handen en voeten zitten niet onder) uit pure ellende weer naar de huisarts gegaan. De plekken gaan nu ook gloeien! Omdat de huisarts niets meer wist heb ik een verwijzing gekregen voor een dermatoloog. Net gebeld voor een afspraak kan pas 9 juni!!!! En de jeuk daar word ik nu al gek van, ik heb net ook al onder een koude douche gestaan en nog 4 weken wachten dat gaat echt niet gebeuren. Morgen maar weer de huisarts bellen om te vragen of zij mij niet ergens tussen kan zetten.

Dus als iemand nog een tip heeft om jeuk te verminderen is deze van harte welkom!!!

Groetjes, Cindy
16w3d

Hoi Cindy

Wat onwijs vervelend zeg. Weet uit ervaring hoe vervelend jeuk kan zijn.
Bij mij hielp een douche juist niet, al die druppeltjes maakte het nog erger. Een lauw bad hielp wel een beetje. Verder kun je misschien mentholcreme gebruiken, die droogt je huid wat minder snel uit dan poeder, anders krijg je daar misschien weer jeuk van.
Heel veel sterkte, ik heb helaas ook niet echt betere tips.

Liefs Natalie

Hoi Natalie,

Dank je voor je reactie.

Gelukkig kan ik vrijdag bij een dermatoloog terecht. Nog maar 2 nachten. Ik heb vannacht meerdere keren mijn armen en benen gekoeld. Vanmorgen kon ik ook alleen maar huilen van de jeuk, want het wordt steeds meer. Gisteren alleen mijn bovenbenen nu ook mijn onderbenen erbij. Sorry voor het klagen maar ik moet het even kwijt.

Groetjes, Cindy

Hoi Cindy

Ik herken het helemaal, ik heb 3 mnd met zulke jeuk gelopen toen ik een jaar of 16 was, na ruim 2 mnd kwamen ze erachter dat ik een leverontsteking had, maar omdat die uit zichzelf al aan het herstellen was wilde ze me geen medicijnen meer geven .
Geef mij maar pijn. Heb ook zitten janken van de jeuk.
Sterkte, gelukkig mag je over 2 dgn al naar de dermatholoog, hopelijk kan die je snel helpen.

Groetjes Natalie

Balen!!! Ik weet er helaas alles van, heb al heel mijn leven ernstige eczeem. Behalve koelen (eventueel met coldpack of tegen een koude verwarming aan gaan zitten) en juist niet douchen kan ik je niet veel helpen. Niet smeren met bodylotion (droogt de huid uit), maar met iets vettigs, bijvoorbeeld vaseline. Soms slaap ik met katoenen handschoentjes om te voorkomen dat ik mezelf helemaal open krab, maar dat is als het zo warm is ook geen pretje...
Fijn dat je toch nog snel bij de dermatoloog terecht kan. Waarschijnlijk kan hij/zij wel meer voor je betekenen dan alleen metholspul.
Succes en nog even volhouden!
Groetjes, Irene

Hoi allemaal,

Ik kom net van de dematoloog af en hij denkt dat het zwangerschapsjeuk (PUPPP) is. Normaal komt dat het in de 3e trimester voor maar af en toe ook in de 2e. En laten we daar net in zitten. Ik heb net ook bloed laten prikken (lever) en daaraan kunnen ze ook zien of het PUPPP is. Mag vanmiddag bellen voor de uitslag. Ook een lichte hormoonzalf meegekregen dat is eigenlijk het enige wat we mogen hebben als zwangeren.

We wachten eerst de bloeduitslag af en dan zien we wel weer.

Groetjes, Cindy

Hoi Cindy

Hopelijk worden ze wat wijzer van de bloeduitslag.
Balen dat ze niets meer kunnen doe dan een zalf, maarja de kleine is ook wel heeeeeel erg belangrijk.
Als het inderdaad met je lever te maken heeft dan komt de jeuk van binnenuit en dan helpt de zalf ook niet echt .
Sterkte.
Liefs Natalie

Hoi Natalie,

Pff.. gelukkig de bloeduitslag was goed. Geen zwangerschapsjeuk waarschijnlijk een allergie. Maar waarvan weet ik natuurlijk nog niet een kwestie van uitproberen. Als het over twee weken niet weg is moet ik terugkomen.
En je hebt helemaal gelijk het kindje is het allerbelangrijkste! Het mooiste wonder dat er is.

Fijn weekend!
Groetjes, Cindy

Terug
Bovenaan