JEUK!!!!!

Hey lieve meiden,

Zoals de titel het al zegt... ik heb last van jeuk en niet zomaar jeuk, ik doe geen oog meer dicht s'nachts.
Dit is begonnen 30 december. Heb toen de vk gebeld om te vragen of zij iets heeft tegen de jeuk, zodat ik in ieder geval de nachten doorkom. Zij vond het toch wel nodig om voor jeuk langs te komen (vond het nogal overdreven), maar een uur later lag ik in het ziekenhuis. Mijn bloeddruk werd hoger en dat in combinatie met die jeuk was ze bang dat mijn lever een stoornis had. Was dit het geval was ik die avond nog ingeleid.
Na 4,5 uur onderzoek bleek er gelukkig niks mis met mijn lever en ging het ook goed met ons kleine mannetje,....
Maar op de hamvraag wat je er tegen kunt doen heb ik nog steeds geen antwoord. Enige is niet te warm douchen en menthol smeren.

Herkent iemand dit? wordt er namelijk helemaal GEK van en slaap geen uur meer! Ik ben nu 39,3 dagen zwanger en wil graag nog even goed uitrusten voor het echt zware werk gaat beginnen.

Alvast bedankt voor alle tips en trucs :D

Liefs Maaike

Hoi Maaike,

Ik heb dan niet zo veel jeuk als dat jij beschrijft, maar herken het wel. Ik ben er achter gekomen dat ik jeuk krijg van de olie die ik elke avond op mijn buik smeerde. Dat doe ik nu maar heel af en toe. Je kan ook nog kijken of je minder jeuk hebt bij een ander wasmiddel, maar misschien heeft het wel met het oprekken van je huid om je buik te maken. Veel tips heb ik verder niet, misschien dat je er iets mee kunt. nog ff he meid!

liefs!

Hoi Maaike,
Ik heb ook veel jeuk gehad. Ik ben gestopt met creme smeren op mijn buik en op advies van de vk ben ik calendulan emulsie gaan gebruiken van VSM.
Dit hielp bij mij goed. Heb het een week of 7 gebruikt en toen was het over.
Ik denk dat ik hier zo rond de 20e week last van had.
Succes, hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes, Petra, mama van Thijs.

ik had bij mijn 1ste zwangerschap een allergie voor wasverzachter..ik ging alles van neurtral gebruiken en dit hielp al goed! mischien eens proberen ?
ook douchegel enzo..alles wat geparfumeerd is kan allergie opwekken..en dingen met noten kunnen ook extra jeuk geven.
verder heb ik niet DE tip voor je wat helpt..sja menthol poeder meer niet.
sterkte ermee!

groetjes kim (maartmama en 31,1 zwanger van nr2)

ha Maaike,

heb precies hetzelfde gehad bij mijn eerste zwangerschap.
Heel vervelend, maar er is weinig aan te doen.
ook ik stond hele nachten onder de douche en me daarna met mentholtalkpoeder in te smeren.
Als ik dan weer op bed ging liggen wachte ik zo lang mogelijk met de dekens over me heen te doen, want dat werd dan weer te warm en kwam de jeuk weer opzetten.
probeer overdag zo weinig mogelijk te doen en misschien dat je 's middags nog een dutje kunt doen.
Hoop voor je dat de bevalling snel begint en je snel van de jeuk af bent!!

Groetjes Mirjam (februari mama)

Hoi Maaike,

Ik heb dit ook gehad (en nu nog) het werd bij mij omschreven als zwagerschapseczeem...heb heel veel cremepjes geprobeerd..maar niets hielp, behalve metholcreme en douchen...heb je ook uitslag over je lichaam??? ik ben bij een dermatoloog geweest en die zei dit gaat pas over als je bevallen bent...gelukkig is dit voor jou nog even...ik kreeg het al in week 28!! het is na 4 weken wel minder geworden maar de jeuk blijf, loop de hele dag in een katoenen nachtpon rond en s'avonds zo min mogelijk aan!!!

Veel suces ermee!!

Groetjes Nada

Hoi Maaike,
In mijn 2e zwangerschap heb ik verschrikkelijke jeuk gehad vanaf week 20. Ik zat ook helemaal onder de uitslag en krabde alles kapot. Tsja....er was niet veel aan te doen. Mentholgel (beter dan mentholpoeder) hielp tijdelijk en koud douchen. Ik bleek PUPPP te hebben, maar omdat je zwanger bent kun je er weinig aan doen.
Ik hoop dat je snel bevalt en dat het dan snel over is.
Sterkte....

Terug
Bovenaan