Jeuk!!!

Hallo,

Ik word sinds 1 week getergd door een verschrikklijke jeuk aan mijn onderbenen.
Eerst dacht ik dat het kwam door de kou.
En doordat mijn benen een beetje droog waren, maar ik smeerde ze 2x per dag in met amandelolie en dit helpt niet.
Ook heb ik er vaseline creme opgedaan maar dit maakt niets uit.
Er zitten allemaal kleine bobbeltjes op en ziet ook wat rood.
Ik slaap er heel slecht van, k kan het ook soms niet laten om even te krabben.

Herkent iemand dit???

Groetjes Willeke

Ja dat schijnt een normale zwangerschapskwaal te zijn maar wel vreselijk irritant. Heb het bij mijn eerste ook gehad. Tot nu toe bij deze zwangerschap nog niet. Heeft iets met de doorbloeding te maken.

HI,

Ik hoor wel vaker dat dames last hebben van jeuk, ik heb er zelf gelukkig geen last van (heb al genoeg andere kwaaltjes). Misschien kan de vk of ha je nog tips geven?

Gr. Tamara.

ha willeke,

ik heb dit bij mijn eerste ook gehad en dan over mijn hele lijf en nu ook alleen mijn benen en rug en ook veel minder erg.
een niet te warme douche nemen en daarna insmeren met metholpoeder hielp/ helpt bij mij wel.
succes ermee, weet hoe ontzettend vervelend het is!

groetjes Mirjam

Een wisseldouche kan ook nog wel eens helpen.
ik heb ook enorme jeuk aan de benen en ik ga dan eerst warm en dan op het laatst de lauwe kraan erop.
helpt bij mij.

ook nivea creme(blikken potje) helpt erg goed bij mij.

suc6 ermee
groeten lenie(mrtforum)

ik heb hier dus normaal gewoon in de winter last van na het douchen (als ik niet zwanger ben! ) en nu heb ik er tot nu toe nog geen last van gehad..
wat ik in de winter dan normaal deedwas zoals lenie ook al zei..eerst warm douchen en dan even bijna koud afspoelen..net nog verdragelijke tempratuur..
ik smeerde erna altijd nertzolie erop.stinkt enorm maar hielp erg goed,,ik had dit trouwens ook altijd op mn bovenarmen..die rode bultjes heb ik ook als het warm is in de zomer en als het koud is in de winter.zeer vervelend iets!

succes!
groetjes kim (maart)

Ik ken die jeuk op de onderbenen ionderdaad! Heb een aantal nachten geleden zelfs al 1 scheenbeen kapotgekrabt (in mijn slaap).
Ik zou het wel even vermelden als ik jouw was bij je gyn of VK, want ik ken een meisje die ook veel jeuk had en die bleek een bepaalde leverfunctiestoornis door de zwangerschap te hebben (zwangerschapscholestase geloof ik dat het heet). Maar ik heb dat niet hoor, maar wel de jeuk aan mijn (droge) onderbenen.

Groetjes Suus

bedankt voor jullie reacties.
Ik zie dat er veel zijn die aanraden om onder de douche op het laatst de koude straal erop te zetten.
Dit doe ik ook en het helpt wel even.
Maar na een tijdje komt de jeuk weer terug en dan kan ik niet altijd weer onder de douche springen.
Ik ga morgen even naar de dokter misschien dat hij er wat voor heeft.
Ik ga liever voor niets dan dat ik er niet ben geweest en het toch iets serieus is.

Maar tips blijven welkom en ik laat jullie weten hoe of wat!
Groetjes Willeke

Terug
Bovenaan