Jeuk!!!!

Het is weer zo laat. Had ik de eerste zwangerschap last van een jeukende huid op mijn buik, nu heb ik sinds 2 a 3 dagen jeuk op mijn heupen, bovenarmen, borst, bovenbenen en buik. Ik heb er ook lichte uitslag bij op mijn armen en borst. Ook in mijn gezicht heb ik wat lichte uitslag maar daar jeukt het vooralsnog niet. Ik heb geen ander wasmidde, bodylotion oid. Ik denk dat ik vanmiddag maar even naar het telefonisch spreekuur bel om te vragen wat ik hier aan kan doen. Iemand tips of ervaring hiermee?

Hoi Linda, het is de reactie van je huid op het oprekken. Je huid heeft het natuurlijk steeds zwaarder te verduren met de extra inhoud :). Tenminste, dat is wat de vk tegen mij zei ;).

Hey,

Ik had bij mijn eerste zwangerschap ineens eczeem/jeuk op mijn buik en armen. Dat is enkele weken heftig geweest en daarna ging het langzaam over. Bij de 2e en 3e zwangerschap geen last van gehad en bij deze zwangerschap wel weer. Nog heviger dan bij de eerste. Gelukkig is het nu weer een eind over.

Bij bij is het dus geen kwesie van oprekkende huid. Dan zou ik dat bij die andere zwangerschappen ook gehad moeten hebben.

Bij mij hielp de Calendulan Emulsie wel goed. Die wordt ook gebruikt bij waterpokken.

Ik heb wel eens ergens gelezen dat iets van een soort menthol-creme ook helpt tegen jeuk enzo. Maar hoe dat bij de apotheek heet. Ze schijnen het daar wel te weten. Misschien wel t zelfde als wat Raeven bedoelt.

Ik heb dat bij de eerste ook gehad. Wel goed om even je VK te raadplegen want bij mij deden ze ook bloedonderzoek, jeuk kan ook komen door een probleem in je lever of nieren geloof ik. Dat is gelukkig zelden het geval, meestal is het een onschuldige zwangerschapskwaal maar wel goed om te controleren.
Ik gebruikte toen ook mentholcreme (van de apotheek) en mentholpoeder. Dat hielp iets maar niet heel erg. Alleen maar katoenen kleren draagt helpt ook wel wat. Meestal duurt het maximaal een paar weken en dan is het weer weg, dus even aftellen! Sterkte!

Terug
Bovenaan