Jeuk

Iemand van jullie ook last van jeuk ?
Heb een zwangerschapsjeuk, al vanaf dag 1 zit ik onder de bulten, eerst dacht ik zelf muggenbulten, daarna dacht ik galbulten en toen na 3 maanden toch maar naar de dokter gegaan en bij de dermatoloog terecht gekomen, die hebben huid weggehaald en laten onderzoeken en er is uitgekomen dat het een zeldzame jeuk is, Prurigo Gestiones van Besnier, het gekke is alleen dat deze jeuk vanaf de 5e maand begint...maar heb het dus al veel langer, moet 31 oktober weer terug naar de dermatollog toch eens vragen hoe dat precies zit, aangezien er nog een soort van jeuk is die wel gevraalijk zou kunnen zijn...dit heeft dan weer met je lever-functies te maken.
Heb wel een hormoonzalf gehad en een ander smeersel...alleen...helpt dit niet optimaal, verder kunnen ze niks doen...

Dat lijkt me heel vervelend zeg!
Ik heb zelf wel eens jeuk aan mijn onderbuik, maar dat is vooral door het oprekken en gaat ook snel weer over. Ik heb ook last van eczeem (vooral op mijn ellebogen) en gebruik hiervoor Cardiflor creme van vsm. Dit helpt bij mij heel goed, ook tegen de jeuk, misschien ook wat voor jou om te proberen? je kunt het gewoon bij de drogist halen (kruidvat ofzo).

Veel sterkte ermee en ik hoop dat de jeuk snel minder wordt.

Liefs

Tja dat is een vervelend kwaaltje ze. k ken het verder niet maar heb wel een heel goed smeerseltje tegen de jeuk: Nertsolie van Oriflame. Toen ik geopereerd was aan mijn knie had ik een giga litteken en dat jeukte ook verschrikkelijk even de olie erop en foetsie het verzachte ook waardoor mijn littekens veel sneller heelden.
Succes!!!
liefs Fiona

Je wordt er niet goed van, en zit ondertussen al onder de kleine littekens, net als van die littekens na de waterpokken...ik krab het open het wordt een korstje en die valt eraf en hup weer een litteken erbij...me huis ziet er niet uit, gelukkig zit het niet in mijn gezicht, onderarmen en ook niet op de borst...dus voor de buitenwereld niet zichtbaar ;)
De nachten zijn het ergst....ik wordt constant wakker van de jeuk, en moet de hele tijd aan me man vragen of die me wil insmeren, haha, want kan zelf niet bij me rug...

Maarja, er is nou eenmaal niks anders aan te doen, had ook al wat pillen geslikt maar die helpen helemaal niks, dus daar mocht ik mee stoppen, de hormoonzalf werkt wel wat, maar mag maar 1x dgs gebruikt worden...
Bedankt voor de tips, ga het zeker kopen.

Terug
Bovenaan