jeukende borsten en buik

Hoi meiden,

Ik ben nu 21 weken zwanger, en alles gaat op bekkenklachten na goed.
Hier heb ik gelukkig wel fysio voor.

Nu zit ik met een vervelend probleempje, ik heb zo ontzettend last van jeukend borsten en buik.
Zeker aan het einde van de middag/ dag word ik er echt gek van, maar jah, kan moeilijk iedere keer in mn bh krabben ;-) en mn shirt omhoog doen.
Nu heb ik al wel creme van etos eigen merk geprobeerd voor mn buik en borsten, en van zwitsal merk maar hier krijg ik alleen maar meer jeuk van omdat ik niet zo goed kan tegen heel veel zalven e.d.
Iets neutraals heb ik nog niet echt gevonden.
Weet wel dat het komt door oprekkende huid, ook de stria van mn vorige zwangerschap word weer rood.

Hebben jullie goede tips?

Liefs Marina

Hey marina,

Je zou uiercreme kunnen proberen is lang niet zo vet als de zalf dus geen vlekken in je kleding ervan.
uiercreme werkt ook jeukstillend.
Verder kun je ook mentholcreme/gel gebruiken dit kan geen kwaad ook wanneer de kleine er is teminste wanneer je geen bv.
Hopelijk heb je er wat aan..............

liefs louise

Ik ben nu zwanger van nummer 3 en bij de vorige 2 ook erg last gehad van jeuk. Nu gebruik ik bio-??? weet ff niet hoe het verder heet. Het is een klein flesje olie voor littekens, striae. Werk erg goed, smeert lekker en trekt vrij snel in dus niet zo'n vette bedoeling! Plus ik had ook wat striae van mijn vorige zwangerschappen en die zijn echt minder zichtbaar geworden (pluspunt!!!) 1 flesje kost rond de 11 euro, echt aan te raden!

Groetjes Anne

@Louise, Menthol gel had ik nog niet aan gedacht, zal eens informeren.

@anne, Bio-oil, heb ik wel van gelezen maar alleen dat het stria/littekens tegengaat, maar niet echt dat het voor jeuk is,
helpt het bij jouw wel tegen de jeuk?

Hoi Mini,
Ik gebruik nu ook bio-oil, hoop dat het de oude straie een beetje verminderd en nieuwe een beetje voorkomt,,haha dat zou wat zijn he!
Maar die is idd ook goed om een droge huis tegen te gaan!
Jeuk komt veel voor in de zwangerschap dus helemaal weggaan zal het niet, niet te warm douche en katoenen kleren dragen wil ook wel eens helpen!
Succes ermee!
Gr MJ

Hey Mini,

ik krapte me bij de eerste 2 wel eens open zoveel jeuk had ik en gelukkig tot nu toe nog nergens last van, denk dus dat die Bio-olie bij mij (tot nu toe) wekt!

@ MJ
hoelang gebruik jij het nu?? Ik heb echt het gevoel dat mijn straie minder zichtbaar is geworden, ok het zit er nog wel maar het valt gewoon minder op!!
Ik gebruik het nu vanaf het begin van mijn zwangerschap dus 5 maand.

Groetjes Anne

@anne, ik kan niet zeggen dat het al minder is, al lijkt dat wel zo doordat de huid strakker staat, zo dacht ik bij jongste ook dat het niet erger was geworden, tot ik na de bevalling mijn buik zag ;-(
Ik gebruik het nu ong 7mnd, had het al voor de zwangerschap gekocht om de straie te verminderen en daarna bleek ik weer zwanger.
Denk alleen niet dat ik ooit nog een bikini aan zal trekken, heb er normaal de lijn wel voor, maar met zoveel straie zie ik dat niet zitten, hoop dus dat de bio-oil helpt ;-)
Groetjes

Terug
Bovenaan