Jeukende borsten

<p>Hai dames,</p><p>Ik ben nu bijna 24 weken zwanger en heb sinds 2 dagen non stop jeuk aan mijn tepels. </p><p>Zijn er meer vrouwen die hier last van hebben? En wat doen jullie hier aan?</p><p>☺</p>

Herkenbaar bij mijn vorige zwangerschap. Nu ben ik 19 weken en heb vooral pijnlijke borsten. Dit had ik de vorige keer niet zo. Geen tips verder. 

Inderdaad herkenbaar! Ik heb het zoveel mogelijk geprobeerd te negeren haha! En het is bij mij vanzelf weer overgegaan. Dus niet echt goede tips ?

Oh vreselijk! Krabde het soms tot bloedens toe kapot. Ook niet echt een feest natuurlijk. Vet houden hielp een beetje. Maar koelen het beste. Zakjes appelstroop vullen en in de vriezer leggen. Deze deed ik dan in mijn bh. Kon het fijn kun hele zwangerschap gebruiken. En na de bevalling om de zwelling van onderen te minderen. Deed er wel 2 zakjes om zodat de buitenste verschoond kon worden. (En volgens de kraamzorg kon ik na mijn kraamperiode de appelstroop gewoon nog op eten. Maar dat vond ik toch te ver gaan na het koelen van de onderkant ?). Succes! 

Heb ook heel veel last gehad van jeuk. Ik vond het fijn om ze te masseren met mamacare buikbalsem van de Kruidvat of Bepanthen. Of een nat washandje even in de vriezer doen om te koelen, extra fijn met dit warme weer. Maar ook zonder creme vond ik het aanraken/masseren erg fijn. Soms kwam er wat vocht uit, dat zorgde dan ook voor een bepaalde verlichting als er erg veel spanning op m'n borsten stond. Als mijn borsten extreem gespannen waren liet ik ze 'luchten' of koos ik ervoor om even geen bh te dragen.

Ik heb altijd zere borsten. Daarvoor gebruik ik mama Mio pregnancy boob tube. Het werkt verkoelend. Zit ook iets in met witte kool bladeren ofzo. 
Het ie nou niet zo dat de pijn in mijn borsten er mee verdwenen is hoor. Maar t kan wel even opluchten. 

Heel herkenbaar. Ik krabde het af en toe tot bloedend toe. Ik kreeg van de gynaecoloog het advies om menthol gel te smeren. Het hielp wel iets, maar weg was het niet.

Terug
Bovenaan