Jeukende tepels

Hoi hoi

Hebben jullie ook zo een jeukende tepels? Ben 13 weken en 5 dagen zwanger en heb nu sinds ik denk een week last van jeukende tepels.. was eerst alleen de tepel zelf… maar sinds paar dagen ook de tepelhof?

Misschien dat er wat tips zijn die we met elkaar kunnen delen? Wat mij in iedergeval snachts een beetje helpt is ze insmeren met mijn buik crème?
 
Hoi,
Mijn vroedvrouw vertelde dat door de verandering van hormonen en de groeispurt van je borsten en tepels de huid rond het tepelhof droger wordt. Ik smeer ze ‘s avonds in samen met mijn buik met olie van Weleda, deze laat ook geen residu achter maar trekt fijn in je huid. Maar jeuken doet het inderdaad! ? een koud compresje of washandje kan ook helpen
 
Ik ben de tepelzalf van het Kruidvat mamacare gaan gebruiken (is lanoline/wolvet). Maakt een beschermlaagje op je tepel en hierdoor ook minder jeuk / vervellen.
Verder is de jeuk en evt steken/pijn normaal, er groeien meer melkklieren in de borst als voorbereiding op komst van je kindje?
 
Misschien kun je alvast de tepelzalf van medela kopen? Die is heel fijn. Purelan heet het. Als je van plan bent borstvoeding te gaan geven: dit is een lifesaver. Die heb je dan alvast maar in huis ?
 
Ik ben zeker van plan borstvoeding te geven, ik zal morgen gelijk eens kijken voor die zalf! En die van de Kruidvat.. even vergelijken.. Ik probeer gewoon alles uit hahaha???

 
Terug
Bovenaan