Jeukende tepels

Hoi!
Een beetje genant maar ach, daar is het forum toch voor?
Ik ben in mijn 16de week maar ik heb eigenlijk al sids voor mijn zwangerschap vreselijke last van jeukende tepels. Ik heb er een creme voor gekregen en dat hielp wel maar steeds als ik stop komt het weer terug. De huid van mijn tepels is heel droog en vervelt, ik wordt helemaal gek van de jeuk en mijn dokter ziet niets bijzonders. Ik vind creme blijven smeren geen oplossing omdat het alleen de symptomen behandelt maar het houdt niet op en daarbij hoop ik toch ooit borst voeding te geven en dan zal er toch een oplossing moeten komen. Is hier iemand met ervaring? advies? Alle oma medicijntjes zijn ook welkom als het maar werkt.
Groetjes, Vosje
 
Hoi,

Dit klinkt verdacht naar een schimmelinfectie. Dat heb ik een paar weken voor de geboorte van onze zoon ook gehad. Daar helpt alleen de creme van de dokter goed voor. Doordat je nu alleen een milde creme mag gebruiken duurt het wat langer voordat het beter gaat. Trouw 2 keer daags smeren, en na een week moet het echt beter gaan. Het hoeft geen invloed te hebben op de borstvoeding. Ik heb   onze zoon 5 maanden volledig gevoed. (borst) Het is alleen vervelend als je het na de bevalling weer krijgt. Maar zelfs dan is er wat voor. Nadeel is dat dan ook de kleine er iets voor krijgt. Dan heet het namelijk spruw.
Bij het schrijven van dit verhaal ga ik uit van een simpele en geheel onschuldige schimmelinfectie. Als het wat anders is, ontstaat er natuurlijk een heel andere situatie.
Succes!

Groetjes, Kat
 
Hoi,

Het kan, maar hoeft niet te duiden op een schimmelinfectie. Jeuk is namelijk een vaak voorkomend kwaaltje tijdens de zwangerschap. Met regelmaat heb ik ook verschrikkelijke jeuk aan mijn borsten; en dan met name de tepels, voornl. 's nachts. Mij helpt het om de huid vet te houden met simpelweg vaseline. Doordat tijdens je zwangerschap een en ander anders werkt in je lichaam, kan je lichaam meer moeite hebben met het weg werken van bepaalde stoffen en dat kan dan leiden tot jeuk.  (dacht dat het iets te maken had met gal en of je lever)  Probeer in ieder geval zo min mogelijk te krabben, want als je huid stuk gaat, is het des te vervelender. Ik vind het prettig om zoogkompressen te dragen in mijn bh's omdat synthetische stofjes toch   extra kriebelen. En werkt zo 'ie zo handig tegen 'lekkages'

groetjes,
Jackje
 
hoi hoi

Ik heb er ook af en toe last van. Maar een schimmelinfectie, nee ik denk niet dat dat het is. Ik doe eigenlijk het zelde als Jackie, goed vet houden. Wat ik ook gehoord heb wat goed zou zijn tijdens de zwangerschap, en dat doe ik dus soms  ook, sávond de bh uitdoen. Dus bv een uurtje voordat je naar bed gaat.

Groetjes Doortje
 
Terug
Bovenaan