Jezelf gek maken, week voor NOD

<p>Hoi meiden, ik moet even van mij afschrijven. As weekend is mijn NOD. Ik zit nu in de ronde 13 en heb dus al wel wat teleurstellingen gehad. Ik vind deze week voor NOD echt verschrikkelijk. Omdat ik bang ben om aan het einde van deze week weer een teleurstelling te moeten verwerken.</p><p>Vaak begin ik een paar dagen voor mijn NOD al wat licht roze afscheiding te verliezen waardoor ik weet dat mijn menstruatie eraan komt. Hierdoor ga ik om het uur naar de wc in spanning om te kijken of ik al roze verlies. </p><p>De hele maand lukt het mij prima om er niet te veel mee bezig te zijn. Alleen die laatste week is voor mij gewoon echt zenuwslopend. Hebben jullie tips om de week een beetje door te komen zonder te veel te piekeren?</p>
 
Dit had ik ook altijd of ik ging symptomen gek googelen. Maar wat wel hielp is dat je moet denken als je zwanger bent dan ben je dit ook dus ook na een week. En zodra je het weet begint de andere stress of alles wel goed gaat. Je bent daarna namelijk nog zon 36 weken zwanger. Dus lekker na je nod testen of kijken of je ongesteld wordt. En als die uitblijft een test doen. Hopelijk werkt deze gedachte voor je. Het hielp mij heel erg. 
 
Hoi Anoniemke, bedankt voor je berichtje! Jaa daar heb je ook helemaal gelijk in! En ik kan er op dit moment toch niks aan veranderen, ik ben zwanger of ik ben het niet. ? Maar soms wel lastig om geduldig te wachten en ik zie ook gewoon op tegen weer een teleurstelling waar ik stiekem weer bang voor ben.
Net een uurtje yoga gedaan en dit heeft me ook wel weer geholpen om te ontspannen. Hopelijk vliegt de week snel om. ?
 
Hoi Fleur, 
Ik vind het zelf ook erg moeilijk. Nu in ronde 4. Ik heb al een paar keer gedacht dat het misschien wel gelukt zal zijn. De teleurstelling is groot als mn menstruatie dan toch komt. Ik heb een lange tijd de pil geslikt dus ben niet erg gewend aan alle PMS verschijnselen die nu elke maand de kop op steken. Veel succes in ieder geval. /R
 
Hi R, stom die teleurstellingen he! Vind ik zelf ook, meestal ben ik er met een dag wel weer overheen alleen je leeft er toch de hele maand naar toe. De eerste 8 maanden had ik ook last van PMS verschijnselen alleen de laatste maandjes voel ik helemaal niks.. ik moet wel sinds een paar dagen heel vaak plassen dat m’n blaas echt binnen no time op ontploffen staat. Maar misschien haal ik mezelf dit ook wel weer in mijn hoofd. ?
 
Ik herken het ook heel erg. Maar niet eens alleen de laatste week al loopt het wel op haha naarmate NOD nadert.
Ik probeer ook de gedachte vast te houden dat als je zwanger bent je het dan over een week ook nog zou zijn en ik moet zeggen dat ik er deze ronde rustiger onder ben. Maar dan ga ik dus meteen weer denken is dat een teken dat het goed zit of juist niet, haha! Beetje bijgelovig ook en zo.
Misschien nog een tip voor de anderen. Ik heb een schriftje voor mezelf en schrijf ook gewoon alles op, dit helpt mij ook wel.
Zowel symptomen als gedachten. 
Ik word er bijv ook helemaal gek van dat mijn hele omgeving lijkt te wachten op een zwangerschap! (zowel schoonfamilie want daar zijn we de laatste als mijn eigen familie daar zijn we de eerste) en vrienden ook! Als je uit eten gaat wordt je gewoon geobserveerd of je drinkt en wat je eet.. Er sommige vragen er zelfs naar. Vind ik zo irritant.
Het is pas ronde 2 maar ik voel nu ook al een beetje zo van stel dat het langer duurt wat denkt iedereen dan etc... Pff! 
 
Herkenbaar hoor! Gister heb ik mezelf voor de gek gehouden om een early test te doen ? daarna ging ik lezen om internet over deze test en meet deze dezelfde waarde als een gewone dus de kans op positief testen 5 dagen voor NOD was nihil. Mooie verkooptruc. Nu wachten tot zaterdag dan is mijn NOD. 
 
Terug
Bovenaan