Jezelf gek maken

<p style="text-align: left;">Ik moet dit toch even van me afschrijven omdat vriendlief inmiddels krankjorem van me word! 10 december laatste menstruatie gehad. Onregelmatige cyclus tussen de 35 en 42 dagen. Sinds vorige week maandag op en af roze afscheiding. Eerst dacht ik "nou dan zal ik morgen wel weer vloeien" maar dat gebeurde niet en is tot op heden nogsteeds niet gebeurd. Vanochtend getest en was negatief, tot alle teleurstelling. Overal op internet lees ik toch dat dit te maken lijkt te hebben met een zwangerschap. Ik heb het ook nog niet eerder gehad, dat ik een menstruatie "oversloeg". Wat denken jullie? En zijn er dames die dit weleens gehad hebben? Zo ja, waren jullie dan toch zwanger of niet? Ookal zitten we pas in ronde 6 en weet ik dat het niet eerlijk is tegenover de mensen die al veel langer bezig zijn maar ik maak mezelf helemaal gek hiermee. Elke maand denk ik "ja! Zwangerschapskwaaltjes!" En dan word ik weer ongesteld. Nu verder nergens last van afgezien van stemmingswisselingen.. </p>

Wij zijn nu een ruim jaar bezig en bij mij duurde het ook tot wel haast 8 maanden tot ik ontpilt was. En kon ik ook een bingokaart afstrepen aan kwaaltjes en problemen. Als je pech hebt duurt dit een compleet jaar. En geloof me, een jaar is zo voorbij. Je bent net 6 rondes verder, dikke kans dat het nu binnen een paar maanden raak is. Je zou kunnen beginnen met ovulatietesten om je eisprong te vinden. En teunisbloemoliecapsules voor een regelmatige cyclus.

Het klinkt makkelijker dan dat het is, maar laat het los. 
Toen we actief zwanger probeerden te worden, werd ik gestoord van mezelf. Het was een obsessie en iedere keer die teleurstelling. Je wordt op het juiste moment zwanger en soms kan dat wat langer duren. Mijn eerste zwangerschap kwam na 10 maanden op gang, de tweede na 5 maanden (helaas na 9 weken een mk in okt 2019) en mijn derde zwangerschap is nu gaande en ook vrij snel na de mk.

Wij zijn nu 9 maanden bezig, met de laatste paar maanden ook onregelmatige cyclussen. Ik had ook op en af een beetje bloedverlies en allerlei kwaaltjes, maar helaas negatief getest en dat is zo gebleven. Ik wordt woensdag gezien in het ziekenhuis of er sprake zijn van cysten. 
Het is heel moeilijk om jezelf niet gek te maken. Ik had daar in het begin veel moeite mee, maar hoe gek ook, hoe langer we bezig zijn hoe sneller ik weer doorga zeg maar. Mij helpt het om te relativeren en stil te staan bij alles wat ik wél heb. Fijne relatie, stabiele familie en vriendenkring, vaste baan etc. Het helpt mij veel om daar aan te denken en te weten dat het ons ooit ook gegund gaat worden. Het komt wanneer het komt, want je hebt er verder geen invloed op. Maar neemt niet weg dat het SUPER moeilijk is. Elke maand duurt te lang.

Terug
Bovenaan