JIJ EN BORSTVOEDING: 3 MINUTEN ACTIE?




Borstvoeding geven is iets heel natuurlijks. Toch is het niet vanzelfsprekend dat je de juiste informatie krijgt aangereikt. Er wordt vaak onvoldoende aandacht besteed aan borstvoeding en helaas blijven achterhaalde tips en bakerpraatjes nog steeds hardnekkig de ronde doen. Herken je dit en zou je daar graag iets aan willen doen? Kijk dan eens op www.bv3minutenactie.nl , de site waar het actieteam de mogelijkheid biedt om binnen 3 minuten een actie te ondersteunen met je naam en emailadres! Tevens kun je via de actiesite een bedrijf of instelling nomineren voor een actiebrief. En als je vindt dat een bedrijf of instelling juist een goed borstvoedingsbeleid voert, dan schrijft het actieteam daar graag een pluimbrief voor. Heb je de voorwaarden van je verzekeringsmaatschappij eens uitgebreid onder de loep genomen en ben je van mening dat je zorgverzekeraar wel meer aandacht voor borstvoeding mag hebben? Ben je een internetsite tegengekomen waar je geen goed gevoel bij hebt (of juist wel)? Laat het ons weten; het actieteam ontwerpt brieven waarin borstvoeding op een positieve manier onder de aandacht wordt gebracht.

Graag tot ziens op de actiesite!

Groetjes van Yvonne Z., mv Claudia


 
Volgens mij heb je eerder de drie minuten actie op het forum gezet!
Ik ben het totaal niet eens met dat er te weinig informatie over borstvoeding te krijgen is.
Je wordt er mee doodgegooid juist! Zo erg, dat je je haast schuldig gaat voelen als je FV bent gaan geven... en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Ik mis juist de informatie over flesvoeding! Want ook daar moet genoeg informatie over zijn, wanneer je om één of andere reden overschakelt naar FV. Dit doe je natuurlijk niet zomaar, want de meeste vrouwen willen graag borstvoeding geven, en dat is ook goed.

Waar ik het wel mee eens ben is, dat er nog velen bedrijven, instellingen zijn waar géén goed borstvoedingbeleid is. Daar ben ik zelf tegen aan gelopen. Dus das een goed ding om dat aan te pakken!

Succes!
 
Wat is dat toch met die borstvoedende moeders? Heel fyn dat het zo goed lukt met de borstvoeding en dat je daar een uitgesproken mening over hebt.
Maar wordt het niet al genoeg gepromoot?
We worden overal op het forum er mee dood gegooid!!!
Borstvoeding is fyn en mooi en hartstikke goed voor kinderen, ik denk dat elke moeder dat ondertussen nu wel weet.
Maar als borstvoeding niet meer lukt en daarom ook niet meer leuk is zijn er genoeg alternatieven.......
Promoot astjeblieft je borstvoeding bij een forum van zwangere vrouwen of bij je vriendinnen o.i.d. ik wordt er echt een beetje moe van!!!!!!!!
Lisanne.
 
De 3 minuten actie is een actie die het hele jaar door gaat en goed is dat die steeds weer even onder de aandacht wordt gebracht. Op dit forum zijn ook borstvoedende mama's die hier misschien graag aan mee willen doen.Overigens staat dit zelfde stukje ook op het borstvoedingsforum.
Renée
 
sorry titiana maar omdat het bij jou duidelijk heel hoog zit dat je geen bv geeft hoef je niet steeds zo fel op deze berichten te reageren. De 3 minuten actie is een onderwerp wat steeds naar beneden zakt in dit forum en niet gelezen wordt door niuewe mama's hier op het forum. Het mag best iedere keer weer even naar voren gehaald worden en geef je geen bv dan klik je toch het onderwerp niet aan. Zo klik de onderwerpen over opnieuw zwanger zijn niet aan omdat ik mij hier nog niet mee bezig wil houden.
De drie minuten actie vindt ik een goed alternatief.

ik weet nog wel een site waar bv in zwart licht wordt gesteld: het jonge gezinnen forum hahahaha. jullie vragen erom
 
quote: titiana reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('21-02-2006 14:06:00'));

Ik ben het totaal niet eens met dat er te weinig informatie over borstvoeding te krijgen is.
Je wordt er mee doodgegooid juist!

Ik mis juist de informatie over flesvoeding! Want ook daar moet genoeg informatie over zijn, wanneer je om één of andere reden overschakelt naar FV. Dit doe je natuurlijk niet zomaar, want de meeste vrouwen willen graag borstvoeding geven, en dat is ook goed.

Waar ik het wel mee eens ben is, dat er nog velen bedrijven, instellingen zijn waar géén goed borstvoedingbeleid is. Daar ben ik zelf tegen aan gelopen. Dus das een goed ding om dat aan te pakken!

Succes!



Hoi,

Er is inderdaad veel informatie over borstvoeding te vinden, alleen krijgt een moeder in de praktijk vaak niet de juíste informatie op het juíste moment aangereikt, en daar gaat het dan mis.... Kunstmatige zuigelingenvoeding is een alternatief, maar niet de oplossing voor het probleem wat op dat moment speelt. Denk bijvoorbeeld aan een moeder en een baby, waarbij het aanleggen niet goed gaat. De baby heeft misschien alleen maar de tepel in de mond, waardoor hij de borst niet goed kan leegdrinken én waardoor kloofjes ontstaan. Op dat moment kunnen moeder en kind veel baat hebben bij de juiste tips, die ervoor zorgen dat het aanleggen beter gaat; het probleem kan dus worden opgelost.
Borstvoeding wordt veel gepromoot en helaas houdt het daar dan vaak op. Een verloskundige of kraamverzorgster of wie dan ook kan jou 100 keer vertellen dat borstvoeding zo goed is en je pushen om door te zetten, maar als men niet de juiste informatie aandraagt, waarmee jij je probleem kunt  overwinnen en daarna weer kunt genieten van je borstvoedingsperiode wat heeft het dan voor zin? Dan krijg je inderdaad moeders die zich bezwaard of schuldig voelen. Welke rol speelt de informatie over kunstmatige zuigelingenvoeding hierin? Welke informatie mis je?

Groetjes van Yvonne Z., mv Claudia
 
en jullie vinden sanne n sem erg??
Nou ik vind het erg dat jullie nu ineens overal zo bovenop moeten zitten..
en gelijk alles de grond in moeten stampen!!
Mag nu niemand meer een berichtje posten?
gezellig hier hoor...
 
Terug
Bovenaan