Jippie ik ben ook zwanger maar,

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi
Ik ben Silvia en ben nu ook zwanger, nog maar heel kort heb gisteren een test gedaan en   die was positief.
Ik maak me alleen zorgen.
het zit namelijk zo ik heb afentoe als ik naar de wc ben geweest een klein beetje bloedverlies, het is een beedje rode slierten in het slijm..(   hm lekker smakelijk ook)
Ik ben heel erg bang dat het toch nog mis gaat. Maar ik heb verder geen erge buikpijn of zo. dat hoort toch als je een miskraam krijgt????
weet iemand er meer van??

veel liefs silvia    

Hoi Silvia,

Ten eerste: gefeliciteerd! Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, maar probeer niet teveel te piekeren. Het kan namelijk net zo goed een innestelingsbloeding zijn - dat komt bij een kwart (!!) van de zwangeren in het eerste trimester (t/m 14 weken) voor.

Als je je erg ongerust maakt, kun je je met 6 weken zwangerschap laten doorverwijzen voor een inwendige echo (niet echt een pretje, vind ik, maar andere vrouwen vinden het geen probleem). Met 6 weken is meestal al een zgn. zwangerschapsring te zien, met een kloppend hartje. Dit is wel afhankelijk van je eisprong - als die laat is, is het vaak pas een week later te zien.

Tot die tijd kun je alleen maar afwachten en proberen je niet teveel zorgen te maken. Als je geen erge buikpijn onderin je buik hebt, en ook geen echt rood bloed (dus geen slijm), dan is er meestal niets aan de hand. Ik weet dat het heel moeilijk is om te moeten wachten - ik heb zelf met 7 weken een innestelingsbloeding gehad - dus ik wens je vooral heeeeel veel sterkte daarmee!

Hou je taai,
Hilde

Hoi Hilde,

Ik ben ook net zwanger, eergisteren de test gedaan, ben 5 weken. Jij schrijft dat je een innestelingsbloeding in week 7 hebt gehad. Nu vroeg ik me af: heb je daar dan ook buikpijn bij gehad?
Ik heb namelijk al twee dagen een zeurderige pijn in mijn buik. Omdat ik al twee keer een miskraam heb gehad maak ik me best wel een beetje zorgen. Mijn huisarts zei dat het toch pijn van de innesteling kan zijn, maar  ik dacht dat die al een paar  dagen na je bevruchting is.
Kan de innesteling ook later pas plaatsvinden?

Groetjes en succes met je zwangerschap!

Riesje.

Hoi

ik ben ook net 5 weken zwanger. ik heb inderdaad 2 weken geleden een kleine innestelingsbloeding gehad maar nu al een paar dagen een soort buikpijn onder in mijn buik. een beetje alsof je ongesteld bent. is dit erg? ik ben nu zwanger van de eerste dus ik weet ook niet wat ik moet voelen.
ben verder veel moe. dat schijnt er ook bij te horen.
maar nu ik dit zo lees over die buikpijn maak ik me toch een beetje zorgen.

groetjes inkie

Hoi meiden,

Die zeurderige menstruatie achtige pijn, is waarschijnlijk "bandenpijn"
De spieren waar je baarmoeder aan vast zit rekken dan iets op, vaak helpt het om met een warme kruik op je buik te gaan liggen.

Groetjes,
Marjolein (moeder van Felina 06-04-06 en 5 wkn zwanger)

Hoi hoi

De hele zwangerschap kun je wel een vaag menstruatie achtig gevoel houden of krijgen, dat kan komen doordat de baarmoeder groeit en in de eerste paar weken doordat het vruchtje zich dieper in de baarmoederwand innesteld.
Zolang je geen hevig bloed verlies hebt en echt hevige buikpijn hoeft het niet ernstig te zijn, maar mocht je je zorgen maken kun je altijd de verloskundige bellen

Ik ben 2e jaars doktersassitente en heb het even nagevraagt
en dit iz wat ze vertelden aan mij.

veel liefs
silvia

Hoi allemaal, ik had ook veel bandenpijn en andere baarmoederkrampjes in het begin, alles is dan aan het groeien en trekken, dus dat is niet erg, nu tenslotte al 20 weken.

zolang het bloedverlies niet echt heel rood en klonterig is hoef je je zowiezo geen zorgen te maken, maar anders kun je inderdaad al vrij snel een inwendige echo laten doen. Ik vond het helemaal niet erg hoor. ze gaan dan met het echoapparaat je vagina in omdat via de buik het nog te laag ligt ( achter het schaambeen), maar ze gaan niet diep hoor!

Hallo allemaal, ik ben nu ruim 7 weken zwanger en heb 2 keer kleine bloedingen gehad. Ik schrok heel erg, het leek een soort oud bloed, verder geen buikkrampen erbij gehad. Dit gebeurde elke keer na het sporten, weet niet of dat toeval is of misschien herkent iemand dit? Had meteen de dokter gebeld en die zei dat het niks hoeft te betekenen, pas als er hevige buikkrampen bijkomen kan er wat mis zijn. Was wel beetje gerustgesteld, maar het zien van bloed blijft een schrik iedere keer.
Nu is het gewoon afwachten tot de eerste echo, maar heb er verder wel een goed gevoel over.

Groeten Bella

Terug
Bovenaan