jippie toch nog bosrtvoeding geven!

Zoals ik al in een eerder topic had verteld komt Julia niet goed aan. Ze was eerst teveel afgevallen na de geboorte en had veel moeite om weer op haar geboortegewicht te komen.
Vorige week daarom naast de borstvoeding ook wat kunstvoeding moeten geven, zodat ze was zou aansterken en beter zou drinken. Hierdoor kwam ze gelukkig weer op haar geboortegewicht.
Deze week weer alleen borstvoeding gegeven. Helaas was ze helemaal niks aangekomen in 4 dagen. En dit terwijl ze zeker 10 keer per dag drinkt! Ik kon ook weer merken dat ze niet genoeg had. Ze kan niet slapen omdat ze honger heeft en als ze slaapt wordt ze weer snel wakker omdat ze weer wil drinken. Maar omdat ze moe is valt ze tijdens het drinken weer in slaap. (hopeloos)

Dus hier moest verandering in komen. Ik dacht dat ik daarom de borstvoeding maar zou moeten afbouwen. maar dat hoeft gelukkig helemaal niet!
Het CB gaf aan dat ik haar gewoon zelf mag blijven voeden als ik haar daarna nog een flesje kunstvoeding geef.
Hopelijk heeft ze dan ook aan 6 of 7 voedingen genoeg.
Dus nu krijgt ze nog het goede van moedermelk en het goede van de kusntvoeding.
Ben nu dus echt helemaal gelukkig. Hopelijk wordt Julia nu ook snel een hele blije baby nu ze lekker verzadigd zal zijn na elke voeding.

Liefs Maartje

ps. de Dr. Brownfles is inmiddels gekocht. De verkoper maakte meteen de opmerking "ah je koopt de beste fles die er bestaat". Hopelijk heeft hij gelijk.

Wat fijn zeg dat het zo ook kan!knap van je dat je zo goed doorzet!!een echte borstvoedingsfanaat dus..ik ook hoor.wil zeker 6 mnd mn zoontje bv geven zal het vreselijk vinden als dat om 1 of andere reden niet zou lukken.
in ieder geval succes met de bv
liefs jootje

Hier nog een borstvoeding fan; idd super voor je dat je op deze manier het beste van alles kan mee pakken hoor!
Super ook dat je zo hebt doorgezet; borstvoeding geven moet wel leuk en zinvol zijn.

Heel veel plezier en succes!

X
Evje

hier nog eentje met "goed" nieuws..> Floor wil absoluut niet aan de borst, en ik kolf dus alles af en geef het haar aan de fles... Vandaag weer eens geprobeerd aan te leggen, nadat ik al heel even had gekolfd, waardoor melk snel kwam, en tepel al naar melk smaakte, en ze heeft weer eventjes gedronken... wie weet gaat ze het nog leren :)

Zou wel heel fijn zijn, want nu moet ik overal ook kolf mee naar toe nemen...

Liefs,

T

Ha T.

Ik hoop dat Floor het nog gaat leren. Zou fijn zijn. eerst kolven en dan een flesje geven lijkt me erg veel werk en veel gedoe. Vooral dat kolfapparaat overal mee naar toe nemen. Ik had denk ik dan allang de borstvoeding opgegeven als Julia helemaal niet wilde drinken. Dus respect voor je dat het zo doet!

Ik ben benieuwd hoe lang ik Julia nog borstvoeding ga geven. Mijn plan was 6 maanden. Maar nu ik ook kunstvoeding moet bijgeven, denk ik dat ik dat nog 3 maanden zo blijf doen. En als ik weer moet werken alleen de ochtend en avondvoedingen blijf geven.
Want eerst borstvoeding geven en dan nog een flesje is best veel werk. Maar nu ik nog verlof heb vind ik dat niet zo erg. Ik hoef pas in januari weer te werken, dus ik heb nog even de tijd om het zo te doen.

liefs maartje

hey,

Is ook veel werk, maar heb net als jij zoiets van heb nu nog verlof en dus tijd zat. Ben benieuwd hoe het straks gaat als ik werk. Maar ja, er zijn zat vrouwen die kolven op werk, en dan hoef ik zelf de ffles niet te geven ;)
En ik heb een kolf in rugtas gekocht... Dus kan zo overal mee naar toe. Alleen beetje jammer dat je neit overal kan kolven. Ben er trouwens ook al achter dat ik ergens anders minder melk kolf dan thuis. Ben kennelijk meer beinvloedbaar dan ik dacht.

Liefs,

T

Hoi dames,

Fijn al die goede bv verhalen, knap hoor! Ik ben zelf overgegaan op flesvoeding i.v.m. de complicaties tijdens de geboorte (ik trok het niet om de bv op te starten na 2 dagen IC). Ik vond het heel erg jammer om de bv op te moeten geven, maar ik heb er wel echt vrede mee. Ik heb respect voor iedereen die het volhoudt, want het is echt behoorlijk aanpoten heb ik zelf ervaren. Het kost klauwen energie en je bent vaker en langer bezig dan wanneer je flesvoeding geeft.

Dus top dat jullie het zo goed volhouden, jullie kleintjes zijn jullie vast heel dankbaar!

Liefs,

Terug
Bovenaan