Joëlla is ziek en heeft koorts.

A

Anoniem

Guest
Joëlla heeft sinds gister avond 39.1 koorts.
Heb haar toen een zetpil gegeven.
Toen zakte de koorts uiteindelijk naar 37.7
Maar vanacht steeg de koorts weer naar 39.1
Heb haar toen weer een zetpilletje gegeven, maar de koorts is toen niet echt gezakt meer naar 38.7
Nu heeft ze weer 39 koorts zucht ik weet niet meer wat ik er verder nog aan kan doen.
Ze heeft totaal vanochtend 200 cc gedronken, klein beetje fruit.
En ze is heel erg verkouden.
Heb zoutoplossing voor haar.
Kan iemand mij tips geven wat ik moet doen, en hoeveel vocht ze nou naar binnen moet krijgen??
En wanneer moet ik naar de huisarts??

Groetjes Sabina Mama van Joëlla.

Och arm meisje,
Van harte beterschap met de kleine meid en dat ze weer gauw de oude is.
Liefs Kitty en Tess.

Oh en als je het vertrouwt moet je zo wie zo naar de huisarts gaan of bellen!!

Hoi,

als jij bezorgd, onzeker voelt altijd huisarts bellen!!!!!! Dat drukken ze mij altijd op het hart. Jij als ouder kan wel eens door je zorg niet meer goed inschatten wat wel of nou niet de grens is. De ha is ervoor om voor de medische zorg te zorgen en koorts geeft duidelijk aan dat er een ontsteking of een infectie is. Wellicht heeft ze een medicijn nodig om beter te worden.
Ik hoop dat het nu wel beter gaat en bel als je je zorgen maakt.

Succes en beterschap.
Renske mv Meike

PS wij hebben het afgelopen jaar zo vaak de ha gezien en ik dacht één keer dat ik maar niet moest bellen (want het was de zoveelste keer) moest ze direct zuurstof hebben omdat ze helemaal benauwd en ellendig was en het haar niet lukte op eigen kracht, nou ik kan je vertellen dat ik dagen last van heb gehad, had ik maar.........

Oh wat een muts ben ik...moet zijn ..als je het niet vertrouwt natuurlijk!!

Hoeveel vocht kan ik je niet in cc's vertellen, maar genoeg om niet uit te drogen. Ik bedoel het niet flauw hoor! Maar als je het vel van je meisje (bijv. de bovenkant van de hand) tussen duim en wijsvinger pakt en het gaat niet direct weer terug (de veerkracht is er uit, het blijft dus een beetje omhoog staan) dan heeft ze echt te weinig vocht en dan zou ik direct de ha bellen.
Je kunt het even bij jezelf doen om te kijken wat "normaal" is, hoe het vel weer terug gaat.

Beterschap voor je meissie!
Ellen

Mijn dochter is laatst ook even echt ziek geweest met koorts en vreselijk hangerig. Mijn vader is huisarts en hij zij dat een baby hooguit drie dagen koorts mag hebben. Als het langer duurt dan drie dagen moet je naar de huisarts toe. Ook als er andere dingen aan de hand zijn zoals oorpijn of iets anders dan kun je het beste even naar de huisarts gaan. Mijn dochter kreunde ook tijdensd het slapen. Dat was voor ons de reden om toch even bij de huisartsenpost langs te gaan. Er was gelukkig niets aan de hand. Ze was na een dikke drie dagen weer stukken beter.

Waar je inderdaad ook op moet passen is dat je baby genoeg drinkt. Uitdroging is een groot risico voor babies! Mij werd verteld dat mijn dochter op zijn minst de helft moest drinken van wat ze normaal drinkt. Maar de test met de huid zoals hiervoor geschreven is een goede methode om het te zien.

Heel veel beterschap! Het is zo zielig voor die kleintjes om ziek te zijn.

Groetjes!

hoi hoi,

Wat vervelend zeg!
Ik ben helaas ervarings deskundige op dit gebied, want mijn zoon is vrij vaak ziek en gelijk ook heftig. Hij gaat ook altijd gelijk in hongerstaking...ik heb daar wel veel van geleerd, het is inderdaad erg goed om in de gaten te houden dat ze niet uitdroogt, maar ze drogen ook niet heel erg snel uit. Als ze zoals jij zei 200 cc heeft gedronken vanochtend en fruit heeft gehad is dat zeker genoeg! Ik zat elke keer ook ale cc's te tellen, hij dronk dan 30 cc of 50 cc per keer en dan 2 uur later weer. En zelfs daar droogde hij niet van uit. Het is belangrijk dat je naar haar kijkt. Is ze erg sloom, ziet ze er wat grauw uit dan is het hoog tijd om aan de bel te trekken. De handigste tip die ik van de huisarts kreeg was om te kijken of hij nog traantjes in zijn oogjes had. Als die er nog zaten was hij niet uitgedroogt. Vergeet niet dat in fruit en groente ook veel vocht zit. Mijn zoontje is dol op yoghurt, dus dat gaf ik maar wat vaker.

Het is heel moeilijk maar probeer niet te gespannen met dat eten om te gaan, want dat voelen die kleintjes ook.

Succes meid!

liefs leetje 1981

Terug
Bovenaan