Jochem....

Hey meiden,

Nou hier ff een up-date van onze Jochem.
Het was ff hectisch want kort gezegd hebben we hem mee naar huis terug GENOMEN!!!
Ze hebben veel fouten gemaakt wat betreft de voeding en niet de voorschriften opgevolgd vRan de dienstdoende kinderarts.
Hij moest zoals thuis friso comfort krijgen of nutricia AR(dat schijnt hetzelfde te zijn)
Ze hebben hem tot 3 keer toe (JA ECHT WAAR!!!) gewone friso gegeven dus geen verdikte voeding en hij deed dus want zo kwam ik erachter bij mij vanmiddag maar 7 min over 150 cc!!!! Dus ik zeg dit is niet goed hoor!
Nou zegt ze hij drinkt zo rustig ik zeg rustig dat bestaat niet als hij vanacht hetzelfde heeft gekregen heeft tie daar nooit ruim 15 min over gedaan!!!!
Nou zegt ze ik dacht van wel.......
Heeft tie zich in die fles die ik gaf zeker wel 3 keer echt HEEL flink verslikt.
En spugen daarna nou dat was niet normaal och zegt ze wat lastig.
Zit er nog 1 slok in de fles zegt zal wel ff dikke voeding gaan maken..........ja nou hoeft het niet meer.
Gaat ze zijn status pakken want ik was echt heel boos zegt ze ooh we hebben er overheen gelezen.
Nou toen ben ik toch boos geworden wel rustig gebleven maar wel HEEL duidelijk.
En gelijk gezegd dat hij dan thuis beter af is,
Bedoel ze toen niet anders als obsereven en zijn med stoppen en de ka heeft absoluut geen opdracht gegeven om andere voeding te geven om te kijken wat hij daarop doet.
Ik heb heel duidelijk uitgesproken dat ik op deze manier geen vertrouwen heb in hun zorg over mijn kindje.
Nou vond ze me ineens labiel(de vp) ik zeg er is met mij niks ik kom op voor mijn kindje en dat mag ik als moeder zijnde.
Nou om een lang verhaal kort te maken heb ik de vp ff "weggestuurd"want ik kon haar ff niet om mij heen verdragen en heb een gesprek gehad met de dienstdoende kinderarts en in overleg met haar ons manneke mee naar huis genomen!
Tja misschien zeggen jullie die is niet wijs nou voor mij voelt het als de beste beslissing ooit!
Thuis weet ik teminste dat hij de juiste voeding krijgt en dat ik hem niet laat huilen(hij is helemaal hees rara hoe kan dat??)
Maandag a.s neemt onze eigen kinderarts contact met ons op en bespreken we verder wat te doen.
Maar ik laat hem niet meer opnemen heb totaal geen vertrouwen meer daar.
En ja jullie zullen misschien wel zeggen waar was je vanacht nou op advies van de vp naar huis gegaan om te slapen (en ja dat is gelukt hoor van 23 tot 5.30) maar kan me nu wel voor mijn kop slaan en maar zeggen dat tie het zo goed heeft gedaan vanacht..................
Hij is vandaag weer lekker bij ons en heel lief geweest en we zien het wel maar dit nee nooit meer.........
Oja en tuurlijk als hij koorts had gehad of ab via infuus dan had ik natuurlijk geen keus begrijp me niet verkeerd ik neem onverantwoorde stappen......
Gelukkig vond de dd ka de gang van zaken ook niet kloppen en vond ze het ook goed dat ik hem weer mee nam en begreep ze het volkomen.....
Nou maandag meer....

Liefs louise

En daarbij zouden ze sowieso geen verdere onderzoeken doen als echo of foto omdat hij alle symptomen heeft van reflux......
@anna lovely--> wat is het voordeel van die speciale voeding die jij hebt.......is die ook dik enz??

Meid, ik kan alleen maar zeggen: groot gelijk! Goed dat je meteen zo goed voor je kindje bent opgekomen en dat je niet over je heen hebt laten lopen. Heel slecht wat er daar is gebeurd, logisch dat je hem mee naar huis hebt genomen. Ik zou hopelijk hetzelfde doen in zo'n situatie.

Sterkte, meis! Niet aan jezelf twijfelen en je niet schuldig voelen dat je er die nacht niet was. Je hebt zelf ook je rust nodig, anders heeft Jochem niets aan je.

Liefs
ingrid

je hebt het super gedaan.
een arts is maar een arts, maar jij bent MOEDER.
als jij het niet voor je kind opneemt doet niemand het hoor.
goed gedaan.
arme jochem dat hij dit dan heeft moeten doormaken.
geef em lekker veel knuffels en liefde.
en natuurlijk gewoon weer de juiste voeding.
laat je weten hoe het met hem gaat.

groetjes
smooty

Ken je gevoel als ze dingen fout doen. De week dat Tjerk in het ziekenhuis lag hebben ze ook wat foutjes gemaakt en 1 van de kinderartsen hadden we wat mot mee. Maar idd, jij bent de moeder en laat je niet aan de kant zetten door een bijdehandje dat vindt dat ze er voor geleerd heeft! Ik heb in het ziekenhuis toen ook heel duidelijk gemaakt dat de communicatie wel sterk verbeterd moest worden (zachtjes uitgedrukt maar zijn toen wel behoorlijk lelijke woorden gezegd) Je moet voor je kindje opkomen dus je hebt groot gelijk. maar mocht je zelf de status dan niet inzien? Bij ons in het ziekenhuis lagen ze die voor iedere voeding klaar om zelf in te kunnen kijken. Ook de uitslagen en alles wat besproken was werd er in gezet. Bij ons lazen ze er zelf dus ook overheen ( nou ja 1 verpleegkundige en 1 kinderarts) en daar heb ik ze toch even duidelijk laten zien dat het er stond en dat ze beter naar een opticien konden gaan dan aan mijn kind te gaan lopen klooien.

Ik hoop voor je dat je wel wat meer rust hebt nu hij thuis is en dat je maandag er met de kinderarts uit komt. En het belangrijkste hoop ik voor je dat Jochem wat minder last krijgt met de juiste voeding en medicijnen.

hey meissie,

ik vind je een geweldige moeder!!!! je luistert naar je eigen gevoel en dat is het allerbelangrijkste, alleen jij weet wat het beste is voor je kindje.

Ik hoop dat het nu beter gaat en ben benieuwd wat je eigen ka zegt!

Geniet vandaag van je moederdag, je mag trots zijn op jezelf!

liefs

Meid, ik geef je groot gelijk hoor! ik had hem ook meegenomen naar huis.
Gelukkig waren de vp in het ziekenhuis waar Jorn lag goed bezig. zij hielden hun wel aan de regels van de kinderarts....
maar ook ik heb op hun verzoek thuis geslapen. zodat ik zelf wat meer rust kreeg. dat is idd gelukt. en ondertussen voel je je schuldig omdat hij daar ligt.
Ook Jorn kwam hees mee naar huis hoor. ze laten ze daar echt wel even huilen. maar over het algemeen waren ze heel snel bij hem als hij huilde.
ik was er de hele ochtend en de hele avond tot de laatste fles. s'middags liet ik aan hun over zodat ik thuis ook nog wat kon doen.

Hij krijgt nu enfamil. dat is speciale dieetvoeding voor spugende baby's. het is in de fles gewoon dunne voeding, maar zodra het in de maag komt dikt het zo uit dat het eigenlijk niet meer omhoog kan komen.
Nadeel aan deze voeding is dat je het maar tijdelijk mag gebruiken... en alleen onder medisch toezicht. dus op dokteradvies. dat tijdelijke bruiken gaat vanwege de maagzuur. stel dat ie daar heel erg last van krijgt. kan hij geen maagzuur remmers krijgen... deze werken de voeding tegen.
in eerste instantie moet Jorn 2 maand deze voeding gebruiken. Dan gaan ze kijken hoe hij et op gewone voeding doet.
Het is alleen te vekrijgen bij de apotheek. maar word wel door de verzekering vergoed.

Hij is nergens anders beter af dan thuis meid! onthoud dat goed. Volg je eigen gevoel..... je bent een hele goede moeder.... dat je hem daar hebt weg gehaald. Ik vind je een topper!!!!!

Laat je nog wel ff weten wat je ka zegt??

Xxx en rustig aan

Doe wat goed is in jouw ogen voor je kindje, als je, je moedergevoel volgt en duidelijk heel veel van je kindje houd kan je vaak zelf het beste aanvoelen wat het beste is!

Bij Joël vermoed de huisarts verborgen reflux maar hij hoefde niet ter observatie naar het zh.
Heb lichte medicijnen gekregen; zantac en we verdikken zijn voeding met nutriton (hij heeft nu pepti voeding op advies van cb/huisarts) en het gaat al stukken beter.

Liefs Marina

Terug
Bovenaan