Joehoe, tandjes-geluiden

Ja hoor, het is zover. Ik dacht dat er nog lang niets aan zat te komen, want meneer kwijlt al 2 maanden en dat schijnt normaal te zijn. Ook was ie niet echt huilerig/koortsig/rode billen/rode onderkaak  enz enz. Nu ik er achteraf over nadenk was ie maandag en dinsdag een beetje jengelig, maar dat was woensdag al weer over. Maar deze mamma is erg nieuwsgierig dus die voelt stiekem toch een paar keer per week het kaakje af. En auw! (valt wel mee hoor) ik voelde ineens een bobbelig puntje aan de onderkant. Niet zo makkelijk te zien, want meneer steekt steeds z'n tong uit als je z'n mond open doet, maar het zit er wel.
Nu mag ie écht niet meer bijten tijdens de voeding!!
Liefs Phira

Hoi Phira,

Nou, ik kan meepraten over tandjes en borstvoeding. Bij Julian kwamen de eerste tandjes al met 4 maanden. We zijn nu 2 maanden verder en ik ben   het nu aan het afbouwen. Julian zet zijn kaken nog wel eens op elkaar als hij moe is en half slapend aan de borst ligt. Echt niet fijn! Ik voed nu met een tepelhoedje en dat gaat op zich wel goed, maar de lol van borstvoeding geven is er wel een beetje af. Wat je automatisch doet als je kindje bijt (ik tenminste wel) is hem van de borst "af scheuren" en ja, dat is natuurlijk heel pijnlijk. Ergens heb ik gelezen dat je je kindje het beste in de borst kunt drukken met zijn neus (even dan he!), zodat hij schrikt en zelf loslaat. Misschien alvast een goede tip voor jou straks?
Volgens het CB moest ik hem streng toespreken en direct van de borst halen.
Maar dat werkte niet.
Succes alvast!

Groetjes,
Daisy

Hi dames,
Lynn bijt mij ook regelmatig, ik mopper dan op haar, kijk boos en zeg dat ze niet mag bijten, en dan gaat ze lachen, smelt smelt.
Hoe kun je daar nu boos op worden?!
Ik vind haar zo grappig, maar dat bijten mag niet. Ik blijf gewoon boos kijken, misschien dat dat ooit effect op haar gaat hebben.
X

Hahahaha, ja streng toespreken zullen ze nog niet begrijpen...
Stef heeft ook al twee tandjes en hoewel ik geen bv geef, weet ik hoe scherp ze zijn....
Ik heb namelijk het idee dat hij er nog eentje krijgt, dus ik voel ook weer regelmatig, maar meestal zet hij dan ook zijn tandjes in mijn vinger...auw!!!
Wel petje af hoor, voor jullie....bv icm tandjes llijkt me niet fijn...

Liefs Annet

Ohhh, nou het eerste tandje ging zonder problemen, maar nu heeft ie ineens koorts sinds gistermiddag. Erg gezellig! (ben nu dus ook klaarwakker om 5.30 uur!! Gekkenhuis!)
Ik zit nu alleen in dubio.
Vorige week bij het cb hoorde ze slijm in zijn longen. Het was niet erg, maar als ie koorts zou krijgen dan moest ik ermee naar de ha. Maar nu denk ik dat de koorts komt doordat z'n tweede tandje er direct achteraan komt en dat ie hier nu wel last van heeft.
Dus ik maak me niet zozeer zorgen over die koorts maar meer over dat ik me niet zo'n zorgen maak. Straks zijn het wel z'n longen. . .
Misschien toch maar even de ha bellen zo.
Liefs Phira

En heb je de ha gebeld??
Gewoon even doen hoor, beter voor niets daar staan, dan dat je spijt krijgt, omdat je niet bent geweest.

Succes met de koorts Kian (en mama)

Pauline

Hallo,

Tandjes...............waarom zo vroeg...
Iedereen die ik ken die flesvoeding geeft hebben kinderen die nog geen tanden hebben
Ik geef nog steeds bv (Britt is van 23 aug 06) 6 mnd alweer.
En wat denk je met 4 mnd de eerste tand. (als je twijfeld pak een theelepeltje en ga
zachtjes over de kaak heen dan verneem je heel snel of ie er door zit ja of nee)
met 5 mnd tand nr 2. De oudste beet mij ook vaak, dus heb ik tot de 7e mnd
(vanaf mnd 5) alleen nog ochtend voeding gegeven (bv)
Nu kreeg ik de TIP om in eens heeeeeeel hard AUW te roepen, dit om een
schrik effect te geven.....en ik denk dat het werkt. Britt heeft mij nog niet weer gebeten
(wel een paar keer herhalen als ze beet) Totaal een keer of 3 gedaan.
En ik geef nog met veel plezier bv.

Dus misschien hebben andere moeders er ook wat aan.

gr diana

Ben net naar de ha geweest. Even aangegeven dat ik denk dat het niets is, maar dat ik het niet op mijn geweten wil hebben dat er wel wat is en dat ik het genegeerd heb. Er was idd niks aan de hand. Als hij donderdag nog koorts heeft moet ik met urine terug komen. Dus hopen dat het dan over is. Tweede tandje nog niet in zicht, dus ben benieuwd.
Liefs Phira

Terug
Bovenaan