Joehoe toch een thuisbevalling??

Vanwege een streptokokken B infectie werd mij met de 24 weken verteld dat ik in het ziekenhuis moest bevallen met een antibiotica-infuus. Voor de zekerheid moest dit nog een keer getest worden tussen de 34 en 35 weken. Vorige week zijn de kweekjes afgenomen en opgestuurd en vandaag waren de uitslagen binnen: Zowel de urine als de vaginale kwamen negatief terug. Dat betekend dus voor mij geen infuus, thuis bevallen en kleine hoeft niet 48 uur in het ziekenhuis te blijven omdat er nu geen besmettingsgevaar is. De kans dat alles negatief terug komt was ongeveer 2 procent. De gyn en de huisarts hadden het nog niet meegemaakt, dus ben wat dat betreft dolblij. Volgende week nog wel een liggings-echo. Want meneertje ligt dus nog wel dwars. Alle middeltjes al geprobeerd maar hij blijft in deze positie. Hopen dat ie nog draait of gedraaid kan worden anders wordt het alsnog een keizersnee en ik heb nu mijn hoop op een thuisbevalling. Heb zoals de huisarts zegt een kikkerbuik. De breedte is dus ongeveer net zo groot als de lengte van mijn baarmoeder. Dus ben benieuwd wat ons kleintje nu gaat doen.

Dat is fijn! En een goede uitzondering dus.. nu nog even draaien natuurlijk!

Ik heb ook een kikkerbuik...tot 33 weken lag ie nog altijd goed netjes met zn koppie naar beneden, maar sindsdien heeft ie besloten lekker dwars t gaan liggen. Heel af en toe zie ik mn buik weer smap worden en gaat ie eventjes goed liggen, maar draait vaak al heel snel weer!

Fijn joh.......dat je groen licht hebt gekregen om thuis te bevallen.
Als ie natuurlijk draait nou daar gaan we dan ook maar gewoon vanuit niet?
Ik duim voor je.

liefs louise

Terug
Bovenaan