Joehoe!!!

A

Anoniem

Guest
Hee hoi,

Ons zoontje draagt vanaf dat hij 6 maanden  een redressiehelm. Hij draagt de helm voor een afplatting aan zijn hoofd, die is ontstaan door een voorkeurshouding. Om de 3/4 weken moeten we voor controle naar Zwolle, dit is vanaf hier een dik uur rijden. De ene keer is een afspraak met de instrumentmaker en de andere keer is met arts en instrumentmaker.

Gisteren zijn mijn mannetje en ik weer met ons mannetje weer naar Zwolle geweest. Ze waren dik tevreden en nou hebben we weer 2 afspraken gepland over  4 en 8 weken, maar...over 8 weken zal wrs de laatste keer zijn!!!

We zijn hier erg blij mee en tegelijk vinden we het ook heel spannend! We zijn er allemaal zo aan gewend, dus het zal afkicken zijn... Dit is heel vreemd in het begin hoop je dat hij hem niet te lang zal hoefen dragen en nu hoopten we dat hij hem niet te snel af hoefde.

Als meneer nu op ontdekkingstocht is maakt een tafelpoot niet veel indruk...dat zal straks wel anders zijn... Als de helm nu even af mag, dan gaat hij krabben als een wilde, soms tot bloedens toe. Dus geen van ons ervaart het als een pretje als de helm af is, maar daar komen we ook wel weer uit.

Ons mannetje heeft een forse afplatting gehad en ze zijn dus erg tevreden over het resultaat (na 3 weken zagen wij al verschil). Bij de laatste afspraak doen ze weer een meting, die ze de 1e keer ook hebben gedaan, we zijn benieuwd naar de verschillen.

Straks een heel ander mannetje met een stoer kapsel!!! We kijken er met gemengde gevoelens naar uit.

Liefs Lientje

Ps Ik wil het met jullie delen omdat het voor velen een onbekend iets is en om mensen te steunen die er ooit aan  twijfelen  om deze stap te nemen.

Hoi Lientje,

Wat een goed nieuws!
Ik heb zelf geen ervaring met een redressiehelm, maar ik weet door mijn werk als doktersassistente wel wat het doet voor een afplatting van het hoofd en in de meetse gevallen is dat zeer positief!

Lekker zeg dat hij zich dan misschien "gewoon" kan stoten, er zullen in het begin wel de nodige  vloeien, maar daar staat wel een mooi rond hoofdje tegenover!

Liefs Monica

Hallo,

Onze dochter demi zou eerst ook een redressie helm krijgen voor de afplatting op haar hoofd (kwam volgens de fysio ook door verkorte nekspier?)
maar in tilburg gig de arts als een achterlijke meten en schrijven en zei toen dat het verschil te klein was. ruim 1 en moest 2 zijn voor een helm????
ze heeft hem dus niet gekregen, maar nog steeds dagelijks kijk ik naar haar hoofdje en twijfel soms nog steeds. ja het wordt wel minder denk ik..ja verschil van mening met mezelf.. de ene dag vind ik het goed gaan en de andere absoluut niet.
ze is nu 8 maanden en kan sinds kort zitten dus zal nu wel sneller gaan, maar we konden haar ook niet lang op haar buik leggen omdat ze een te zwaar hoofd heeft (tja ze heeft inderdaad een wat groot hoofd voor een baby, maar dat komt wel goed!

Terug
Bovenaan