Joehoe

Zo ben er ook weer eens, lang afwezig geweest, problemen met leptop gehad.
Ondertussen is hier de zolder klaar en wordt er al gewerkt aan de volgende kamer die is eind volgende week klaar en dan eindelijk de babykamer...duurt ook wel 2 weken...maar goed, ruim op tijd klaar iig.
Ben bijna 30 weken zwanger, ben sinds vorige week gestopt met werken, heb erge pijn aan me bekken, ze adviseerde meer rust en fysio, die fysio stel ik nog uit want wordt niet vergoed door mijn verzekering....
Krijg nog 2 groei-echo's, vanmi de 1e en dan met 36 weken nog 1tje, omdat ze mijn 2 kids niet heel groot vond...dus vanmi lekker spieken.
Verder voel ik me prima, alleen baal nog steeds van die voorliggende placenta, voel de beeb echt minimaal, 1 a 2x per dag eventjes...maarja...het is niet anders he !?

En hoe is het gegaan tijdens de echo?
Op internet kan je ook wel veel oefeningen vinden om te doen voor je bekken.
Het enige wat de fysio extra kan doen is goed los masseren wat eventueel vast zit en je oefeningen mee geven iig dat heeft ze bij mij gedaan.
Succes

Je kunt ook even 1x naar de fysio gaan en om wat oefeningen vragen. Je kan dan thuis die oefeningen doen. Ik heb sinds een paar weken fysio vanwege mijn bekken en het helpt. Ik heb geen pijn meer en heb veel meer energie! Ook vertelde de fysio mij dat het makkelijker bevallen is als je bekken goed staan... ook niet onbelangrijk.
Op die manier ben je niet heel veel geld kwijt maar help je wel je lichaam en wie weet voorspoedig je zo je bevalling. Je moet niet op jezelf bezuinigen hoor!

De echo was goed, iets onder het gemiddelde maar niet schokkend, het wordt in ieder geval geen 8 of 9 ponder zei ze.
Met me bekken gaat het wel, rustig aan doen, als ik te veel doe, merk ik dit gelijk, ook kan ik niet meer op de grond zitten of op een krukje...dan kan ik een uur daarna niet meer lopen van de pijn.

Heb nu ook een longontsteking, das ff balen...
Ben sinds vorige wk gestopt met werken, gisteren was officieel me laatste dag...en dan vakantie uren tot me verlof...maar heb me dus toch ziekgemeld.

Hoi Poekie,

Even een tip: ik heb ook veel last gehad (en nu weer) van bekkenklachten. toen ik van de zomer bij mijn fysio kwam omdat de pijn bleef zeuren, constateerde ze dat mijn stuitje scheef stond. dat had ze nooit gecheckt! Ook daar kon de pijn vandaan komen. Ben naar de manueel therapeut gegaan, liep er strompelend naar binnen en kwam fluitend naar buiten! Een manueel therapeut is überhaupt een goede aanvulling op de fysio, de fysio had zelfs naar hem verwezen...

Terug
Bovenaan