joepie en wat te doen bij vacinatie prikje (natas krijgt hem deze dondrdag)

Hallo allemaal
Ten eerste schreeuw ik Joepie!!!! Ik vloei na 8!!! week niet meer.
Voelde me al beetje te pakken genomen door moeder natuur.
zo vloei je 9 maanden niet en dan weer 8 week achterelkaar,

NU heb ik een vraagje Natas krijgt do zijn 1ste vactinatie prikjes,
Ik heb gehoord dat daar zalf voor is ofzow?
en wat kan ik gaan verwachten een huilerige baby paar daagjes
koorts?

ALvast bedankt
groetjes Sylvia

hoi,
als eerste gefeliciteerd met het niet vloeien,ellendig is dat hé! ik vloei ook niet meer sinds vorige week.

over die vaccinatie,ikzelf weet niks van een zalf,maar ik kreeg het advies om een nat washandje o.i.d mee te nemen en dat direct na de prik over de plek te wrijven.Dat schijnt ook te voorkomen dat er een rode schijf op die plek komt. En ik heb bij thuiskomst een zetpilletje gegeven. Jorik heeft nergens geen last van gehad(gelukkig), Maar het is rot hoor ,voor jou en voor natas. Ik zat er echt tegen aan te hikken,en had gewoon de kriebels in m,n buik.

Ik hoop dat je er wat aan heb,veel sterkte!

groetjes monique

hoi sylvia
lekker he,niet meer vloeien.ik ben er nu sinds een week eindelijk vanaf.heerlijk.
boas heeft nog geen prikjes gehad.20 april mogen wij.ik hoop niet dat ie erg zielig word.ze adviseren na het prikken even een natte washand erop,lekker masseren en fietsen met de beentjes.ik heb alvast zetpilletjes gehaald,die mag je geven als hij er vervelend van word.en ik heb ook vallen-en-stotenzalf.dat kan je op de plek smeren als het een harde schijf word.meestal valt het wel mee,maar ik ben ook benieuwd naar ervaringen van moeders met reeds gebeulde baby's
groetjes kari

Hoi,

Nou, mijn meissie is dus reeds gebeuld. Zo zielig! Meteen na de prik hebben ze nog niet zoveel last, dus dat is wel het moment om te masseren. Daarna werd haar beentje namelijk heel pijnlijk, dus dan zal dat masseren je niet in dank afgenomen worden denk ik. Overigens staat in de folder van de vaccinatiedienst dat je beter geen koude washand op de plek kunt leggen omdat dat de klachten kan verergeren meende ik gelezen te hebben???
Esther was idd wat huilerig en haar been deed dus zeer, maar daar hielp die zetpil tegen (als je hem binnen krijgt, haha). Ook sliep ze veel meer (zal ook wel van die pil komen).
Ik weet dat er ook druppeltjes zijn van vsm die zouden helpen om snel weer te herstellen, tujababy heet dat volgens mij. Maar ik weet niet wat dat precies doet.

Sterkte, want volgens mij vinden de moeders het echt het ergst...

Eveline

Hoi hoi,

Lekker joh... niet meer vloeien! Bij mij was het vrij vlot over, na ongeveer 6 weken, maar ik was het toen tegen die tijd ook al goed zat.

Over die prikjes: Laura is er al een keer aan geweest! Ondanks dat ik uit de verpleging kom en zelf dus weet ik hoe veel injecties heb gegeven, vond ik het toch wel moeilijk!

Ik had idd een washandje bij me voor op haar beentje en verder heb ik niets gedaan. In eerste instantie had ze geen koorts, dus heb ik haar geen zetpilletje gegeven. Wel heb ik bij iedere luier de temperatuur opgenomen. Laura sliep heel veel en 's avonds om half acht had ze een beetje verhoging. Toen heeft ze een zetpilletje gekregen. Laura sliep eigenlijk de hele dag en dronk half slapend haar flesjes. Als ze wakker was, was ze heel zielig aan het huilen. Ongeveer 24 uur later werd het weer beter. De koorts gaat meestal weer weg na 48 uur.

Bij je vaccinatiekaarten heb je, als het goed, is een folder gekregen die vrij goed is. Daar staat ook in wat de bijwerkingen kunnen zijn.

Ik vond het niet makkelijk om de prikjes op te halen. Laura gilde moord en brand toen ze de prikjes kreeg. Een baby snapt natuurlijk niet wat er gebeurd. Als wij een naald zien, weten we wat er gaat gebeuren, maar een baby niet, natuurlijk.

Groetjes Ilona

Teun heeft al 2x zijn prikjes gehad,wel erg zielig maar hij heeft verder nergens last van gehad. Ik had ook een washandje bij maar dat werd afgeraden bij ons op het cb. Hij heeft 2x geen koorts gehad,deed ik wel bij elke luier opmeten en dus ook geen paracetamolletje gehad. Heel veel succes!! Ik denk wel dat het erger is voor moeder als voor je kindje.     Groetjes Mikkie.

Hoi,
Heerlijk hè, niet meer vloeien.
Marijn heeft gister voor het eerst zijn prikjes gehad, en ik heb hem vooraf een zetpilletje gegeven. Het duurt ongeveer een half uur voordat het werkt en ik kon het niet verdragen dat hij na de prik misschien eerst een half uur pijn moest hebben, vandaar. Voor de nacht heeft hij er nog een gehad, met een goede nachtrust tot gevolg. Verder hij heeft beetje verhoging gekregen, maar niets extreems.

Succes, en hoe rustiger jij bent, des te rustiger is je kleintje

Mijn ventje heeft vorige week ook zijn eerste prikjes gehad. In ieder beentje eentje. Eerst ging de verpleegster even met hem spelen, vond hij natuurlijk hartstikke leuk, en toen meedogenloos, voor mijn gevoel, die lange naald in zijn beentje. Hij heeft het hele bureau bij elkaar gekrijst. En vervolgens moest de tweede spuit nog komen! Ik had het er zelf ook best een beetje moeilijk mee. Toen we thuiskwamen, heb ik hem lekker in bad gedaan en daarna is hij als een blok in slaap gevallen. Zelfs voor de fles werd hij niet wakker, zo zielig! De dag erna was hij weer helemaal opgeknapt en even vrolijk als altijd!

Terug
Bovenaan