Joepie, geen placenta previa meer!

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

zoals ik in het verleden al had geschreven heb ik vanaf week 9 bloedverlies gehad, en werd er met 17 weken een placenta previa ( voorliggende placenta) geconstateerd. Dit betekent dat de placenta vóór de uitgang ligt en je dan een keizersnede moet. bovendien moest ik dus rustig aan doen om het bloedverlies wat ik dagelijks had te beperken.

Met de 20 weken echo en met 26 weken had ik nog steeds de placenta er voorliggen, maar vannochtend had ik weer een echo ( 36 weken) en was hij weggetrokken! Anders was er meteen een afspraak gemaakt voor een geplande keizersnee over twee weken, maar nu kan ik lekker natuurlijk bevallen, wat ik toch heel graag wil!

Het bloedverlies was ook al sinds een paar weken opgehouden, maar toch durfde ik nog niet te hopen dat alles eindelijk weer normaal zo zijn.

mijn dag is goed!

veel groetjes van MM

hoi hoi,

nou das goed nieuws zeg SUPER

nog ff lekker genieten van je zwangerschap en dadelijk ook van je""natuurlijke bevalling"

(in zover je er op dat moment van kan genieten hahahaha)

succes verder

groetjes moekje

hoi,

Wat fijn zeg dat je toch nog op de natuurlijke manier kunt bevallen!

Wel grappig om jouw verhaal zo te lezen want ik zit in hetzelfde schuitje! Met 11 weken ook bloedverlies en toen is er ook al geconstateerd dat ik een voorliggende placenta heb. Helaas want zoals jou moet ik ook rustig aan doen. Soms erg moeilijk!!! Mag niet meer tillen en soms doe je het toch, gewoon om het zelf te willen doen.....

Met 21 weken echo gehad en nog geen verbetering, vorige week (28 wkn) ook weer echo gehad en ook nog steeds geen verbetering. Dus nu moet ik net als jou met 36 weken terug komen. Nog even afwachten dus. De gyneacoloog had wel goede hoop en ik zelf dus ook.

Groetjes  Sandra
(28 wkn 4 dgn, april forum)

Hoi Sandra, dat is inderdaad hetzelfde verhaal!

Ligt hij er bij jou flink voor of nog maar een beetje? Bij mij, bij de 26weken echo lag hij er nog een beetje overheen en inderdaad tussen de 20weken en de 26 weken was er helemaal niets veranderd in de positie. Maar nu is hij echt helemaal weg, niet eens meer in de buurt, dus dat viel me nog extra mee. Dat kan bij jou dus inderdaad ook nog gebeuren. Maar het blijft lastig , die onzekerheid plus dat je meer en meer op moet gaan letten omdat de bloedingen heftiger kunnen worden naarmate de zwangerschap vordert....

ik hoop bij jou ook op goed nieuws bij de volgende echo!

veel groetjes v MM

Terug
Bovenaan