• Geef jouw mening zodat we Ouders van Nu kunnen blijven verbeteren! Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 25 euro. Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

Joepie, goed nieuws!!!

vanmiddag moest ik weer heen voor controle, 34,2 wk. hup op naar de gyn en hopen dat de kleine gedraaid is. ik had het eigenlijk al een beetje opgegeven. de gyn voelde eerst met de hand en zei meteen: volgens mij voel ik hieronder het hoofdje. maar we gaan effe kijken met de echo. en ja hoor, hup het hoofdje zat beneden. hij zit nog niet vast in mijn bekken, maar hij lag in ieder geval naar beneden. zal hij dan toch erg geschrokken zijn met het carbid schieten op oudjaarsdag? help waar is hier de nooduitgang!!! hihihi! liggen jullie kleintjes ook allemaal in de starthouding? nu hopen dat het zo blijft natuurlijk!
 
yes, wat ontzettend fijn!!!! Nu geen carbid meer af gaan schieten, anders draait ie weer ;)

Hier dinsdag controle gehad en echo. Kleine weegt nu 2300 gram (zwaarder dan mn nichtje bij de geboorte van 37 weken) en groeit volgens de gemiddelden. Ook ligt hij er al goed voor.
Moet over 2 weken weer bloed prikken voor de waarden van de bloedplaatjes. Als ze verder dalen zal er overleg zijn om eerder in te leiden omdat er dan veel risico's zijn. Nadeel van deze waarden is dat pijnbestrijding al een risico vormt en dat het dan morfine via het infuus zou worden, maar dat moet eerst overlegt worden met de hematoloog. Volgende controle hebben ze nieuwe waarden en hoop dat er dan meer duidelijk wordt over wat wel en niet mag. Die onzekerheid is ook niks!
 
Wat fijn dat hij uit zichzelf weer teruggedraaid is. Ik heb mijn groeiecho over 2 weken en morgen moet ik op controle bij de verloskundige, dus ben benieuwd hoe het met de kleine gaat.
 
Eh maris wat vervelend zeg, hopelijk zijn de waardes goed en kan jullie kindje gewoon komen wanneer hij daar zelf zin in heeft, maar goed alles in het belang van de kleine man natuurlijk.

Wil je graag met pijnbestrijding bevallen? En is nu niet mogelijk wat je voor ogen had dan? Hoop dat er dan een goed alternatief ingezet kan worden.
 
@Dora: ik hoop dat ik net als de eerste keer geen pijnbestrijding nodig heb, maar wilde wel weten wat er mogelijk was als het wel nodig zou zijn. Ik had verder niet iets voor ogen wat ik zou willen ofzo alleen even informeren. Ik heb dus weinig keus :) De enige optie die zou kunnen als ze verder dalen (nu zou een ruggenprik nog net kunnen, alhoewel de hematoloog het afraadt) zou een morfine infuus zijn.
Wordt het een keizersnee is de kans groot dat het een narcose wordt, wat ik dus echt niet hoop (maar wat moet, dat moet natuurlijk). Heb wel tegen mn man gezegd dat als het een narcose wordt de familie pas komt nadat ik de kleine gezien heb. Las ergens dat iemand terug kwam van de ok en uitslaapkamer de kamer vol was met ouders en zussen terwijl ze zelf het kindje niet had gezien. Dat zou ik echt niet willen.
 
Ah ja je gaat je van alles inbeelden inderdaad.
Goed beschrijven iig wat je wil als ze over moeten op een keizersnede, wat we niet hopen natuurlijk!!
Nog een paar weekjes en dan weten we allemaal of de bevallingen volgens het boekje zijn verlopen, spannend.
 
Terug
Bovenaan