joepie!

voor degene die mijn flesweiger verhaal gevolgd hebben...

Swen heeft vandaag 150 ml gedronken!

we vieren een klein feestje hier!

we zijn trouwens ook begonnen met het fruithapje. Swen vind het erg lekker.
ik weet dat er eigenlijk 6 maanden voor staat, maar in ons geval is het fijn nog iets anders dan flesvoeding achter de hand te hebben voor als ik er niet ben.
en aangezien er geen voedselallergieen in de familie zijn, durfden wij het wel aan.

groetjes

Heee, super!!! krijgt ie het eindelijk door dat een flesje ook heus lekker smaakt? haha... Goed dat ie fruitje krijgt. Jelle kreeg ook al fruit met 4 maanden, die had zo'n reuzehonger dat ie wel moest, de dikkerd. Ik heb het cb ook geraagd want toen Jelle was geboren stond er nog gewoon 4 maanden voor. Haar reaktie was dat ze iedere keer weer wat anders verzinnen en dat is heel herkenbaar. Mijn vriendin is kraamverzorgende en die wordt er helemaal gek van...met Jelle mocht ik absoluut geen kraanwater gebruiken, spa blauw of afgekoeld gekookt water en nu? je mag het gewoon uit de kraan halen...naja, dit is maar 1 voorbeeld hé, vroeger kreeg ik met 2 maanden al beschuit met sinaasappel, brrrr, zuur hoor. De cb arts gaf haar kinderen met 3 maanden bruine bonen dus ja, zij is niet zo streng en ik ook niet, als Tijmen het wil krijgt ie een paar hapjes en kan ie wennen aan vast voedsel op een rustige langzame manier, als je langer wacht went ie weer niet aan het happen dus ja, wat is wijsheid? Ik denk dat iedereen naar het kindje moet kijken want niet ieder kindje is hetzelfde toch? Alles met de beste bedoelingen maar ik krijg af en toe wel een punthoofd van alle dingen die zowat per maand weer veranderen...

die regeltjes die telkens weer veranderen zijn zeker vervelend! de een zegt dit, de ander dat en wie moet je nou geloven?

wij hebben nu besloten dat Swen de eerste voeding de borst krijgt, dan halverwege de ochtend een fles, dan een fruithapje, dan 's middags een fles en dan 's avonds weer de borst. en natuurlijk de nachtvoeding ook de borst. (dat is wel zo makkelijk)

we merken we dat als ik thuis ben, hij toch liever de borst heeft. hij drinkt wel uit de fles, maar minder.
maar voor mijn borsten is het toch beter om hetzelfde dagritme te hebben? des te eerder wennen ze toch aan de nieuwe situatie?

het fruithapje daat de ene dag super en de andere dag wat minder. ik heb ook zelf een fruithapje van peer gemaakt, ben benieuwd wat hij daar morgen van gaat vinden... (zit nu in de vriezer...)

groetjes

Super zeg dat hij 150ml op heeft inderdaad is dat een feestje waard. Daphne eet ook al fruit en groenten s'morgens 1fles dan fruit en s'avonds voor de laatste fles groenten ze vindt het heerlijk. Wat worden de kids al groot he!

Groetjes Margot

daphne krijgt al 2 hapjes per dag...
swen krijgt nu nog maar 1 hapje, maar hij vindt het zo geweldig, dat   het vast binnenkort ook een 2de hapje erbij wordt...

groetjes

Terug
Bovenaan