Jogensnaam passend bij meisjesnaam!!! Help!

Wij zijn nog niet uit de naam, de meisjesnamen: Bente en Merle vinden we erg mooi. Maar wat voor jongensnaam past hierbij? Wij dachten zelf aan Steijn. Siebe was een optie maar ja, mijn vriend is blond, ik donker, straks heb je een jochie met donker haar die Siebe heet, oke, kan maar niet ideaal.

Ik vind Lucas ook mooi maar dat wordt Luc, en ik vind het niet prettig als een naam wordt afgekort want dan is het mooie weg.

Iemand tips voor jongensnamen? Bedankt!

Hai,

Ik vind Merle niet zo mooi aangezien dit een rare betekenis heeft in het frans scheldwoord.Ik ben frans dus ik zou het zelf niet kiezen,dus ik zou zeggen benthe.
En voor een jongen steijn vind ik wel leuk,wat dacht je van Robijn of Robin.Of lucas.

Succes met het kiezen.

liefs, Nice

Echt Merle een scheldwoord in het frans? Ik dacht dat het muriel was afgeleid, althans zo in het frans, en betekent heldere zee.

Misschien is Thijs nog een optie voor jongen.

Lucas wordt luc en dat vind ik zonde.

Robin is jongen en meisjesnaam en dat vind ik niet zo prettig, daarnaast ken ik een robin......

In ieder geval bedankt voor het medenken! Zo kom ik weer op ideeen.

Hoi,

Wij hebben een zoon die Stijn heet en een dochter Fenna.

Persoonlijk vind ik Finn en Imke ook  leuke namen.

PS: Merle is geen scheldnaam, maar het is merde

Groetjes Sandra (19 weken + 3 dagen zwanger van de derde)

Ons zoontje heet Thijs.
Steijn vind ik ook mooi.
Wat een meidennaam betreft... Lastig,
Merle vind ik wel leuk, maar vind ik benthe vele malen leuker!
Stond ook op ons namen lijstje destijds!
Wat vind je van yfke, dat vind ik ook erg leuk!

Meidennamen komen wel uit, maar jongens vind ik lastig. Het mag kort zijn maar niet typisch hollands zoals een Gijs of Bas. Iets in de trant van Steijn, Mees....maar ja...

Meidennamen hebben we een heel rijtje van dus dat moet goedkomen.

Blijft lastig he, namen!

Hey,

Even over een andere boeg. Ons zoontje heet Dion. Je hoort het nu wat meer, maar voor 3 jaar terug niet. Sven vind ik ook nog steeds een mooie naam. olgens mij zijn jullie het over de meisjes naam al eens dus succes met de jongensnaam.

Claudia, mama van Dion, Senne* en ?

hai meiden.

Ik bedoelde meer dat het mij daaraan doet denken had het beter moet formuleren idd.
Maar Sven is ook erg mooi idd, of thijs..
Mees vind ik ook altijd leuk dat hoor je veel in de steden..

succes alsnog.

Nice

Terug
Bovenaan