Joggingbroek nat.. Vruchtwater?

Hallo! Ik ben nu 34 weken.
Vannacht ben ik ziek geworden en wou ik dus vanmorgen in mijn dikke trui en joggingbroek op de bank gaan liggen. Ineens merkte ik dat het rondom mijn kruis best nat/vochtig was. Ik dacht dat het kwam doordat ik die avond daarvoor de bankhoezen had gewassen en het dus nog een beetje vochtig was.
Nu later op de dag voel ik weer dat mn joggingbroek best vochtig is en mn onderbroek ook.

Hoe weet je of het vruchtwater is?

Heb toevallig disndag een voorlichting gehad over bevallen, ben vandaag ook 34 weken zwanger. Daarin vertelde de verloskundige dat na het breken van je vliezen de hoeveelheid vruchtwater ongeveer een kopje water zou moeten zijn en het gewoonlijk zoetig ruikt, daarna zou je moeten blijven nadruppelen. Je zou even een maandverbandje in kunnen doen zodat je het kunt bestuderen en later aan je verloskundige kunt laten zien. Zou in geval van twijfel gewoon even je verloskundige bellen.

Heb je het maar 1 keer gehad of daarna vaker? Toen mijn vliezen braken leek het net alsof ik in mijn broek geplast had (smakelijk ik weet het!?!) daarna bleven er steeds kleine scheutjes komen. Ik zag zelfs in de toiletpot dat er kleine wittige schilfertjes in zaten en het rook inderdaad erg zoetig. Het verschil met urine is goed te ruiken.
bij twijfel bel je Vk!

Heb ook wel eens gehoord wanneer je hurkt, dat het dan weer wat moet gaan lekken? Ik weet niet of dit echt waar is.. 
Ben wel benieuwd.. ben nu ruim 36 weken zwanger dus let er ook al op

Als je vliezen zijn gebroken merk je dat wel hoor. Dan blijft het scheutjes lekken. Het is dan wel raadzaam om je vk in te lichten vanwege de kans op infectiegevaar. 

Toen mijn vliezen braken onder de douche (totaal niet handig) 
merkte ik toch ondanks al het normale water dat het Mn vliezen waren..
het ruikt heeeeel zoet en een beetje naar rijst "zoete rijst" als dat zou bestaan
als je door je hurken gaat en er komt een klein beetje uit of als je hoest of niest is het vrucht water maar die geur is iets wat je nog nooit eerder hebt geroken "als dit je eerste kindje is"
je zult gelijk ruiken dat het geen urine is 

Bij twijfel altijd je VK bellen! Die heeft een soort wattenstaafje die blauw verkleurt als het in aanraking komt met vruchtwater. Ikzelf ben nu 40 weken precies en wacht eeeeecht op het moment dat het gaat gebeuren..... 

Terug
Bovenaan