Johannesbroodpitmeel bijwerkingen

<p>Hallo allemaal,</p><p>Onze dochter (12,5 week oud) krijgt Nutrilon Pepti voor een koemelkallergie. Nu had ze erg veel last van maagzuur zodra we haar plat legde. Daarom heeft de kinderarts aangegeven dat we de voeding moeten verdikken met johannesbroodpitmeel. </p><p>Hier zijn we donderdagavond mee gestart, maar ze begint nu soms al te huilen tijdens de voeding. Na de voeding vrij lang hysterisch. Ze is ook echt aan het kreunen en beentjes strekken als ze moet poepen. Deze dingen deed ze ervoor niet.....</p><p>iemand tips of ervaringen? Ik vind het zo zielig dat ze nu tijdens de fles al begint te huilen. Met als gevolg dat ze fles dus ook niet leeg gaat....</p>

Het kan zorgen voor een lastigere stoelgang en zo te horen is dat bij jullie het geval. Ik zou ermee stoppen en de kinderarts vragen voor medicatie. Onze dochter heeft verborgen reflux en sinds zij medicijnen heeft gaat alles erg goed. Ze geven het niet zomaar en laten je inderdaad dit soort dingen eerst proberen. Ik zou er meteen mee stoppen als ik jou was. 

Mijn dochter kreeg heel erge krampjes van t johannesbroodpitmeel. Ben er ook meteen mee gestopt. Dan liever dat ze af en toe wat spuugt want daar heeft ze meestal geen last van. Ergste is als ze er wakker van wordt. 

Mijn zoontje raakte toen hij zo klein was ook verstopt door het johannes broodpitmeel. Nu dat hij ouder is (5 mnd) op advies toch maar weer gaan geven (hij krijgt nu ook Pepti  ivm koemelkalergie en moest daar erg veel van spugen) ik zag er erg tegen op, maar hij doet het er nu harstikke goed op, ik voeg wel maar 1 schepje toe ipv 2 zoals op verpakking staat aangegeven
Ik zou als ik jou was voor nu er mee stoppen en idd om medicatie vragen oid, en eventueel indien nodig als je kindje wat ouder is weer proberen te geven, dan zijn het maagje en darmpjes meer gerijpt dus beter te verwerken door je kindje, hier althans wel. Succes!

Dank jullie wel voor de reacties!
De hysterie is alleen maar meer geworden deze avond dus ik heb haar zojuist een fles zonder pitmeel gegeven en ik ga morgen even de kinderarts bellen voor advies en eventuele medicatie. Na de fles zonder pitmeel gaf ze wel weer flink wat melk terug, helaas.

Terug
Bovenaan