Johannesbroodpitmeel en de poeperij

Ha mama's,

Vraagje over de invloed van jbpm op de stoelgang van de kleine uk.

Sinds een aantal dagen gebruiken we jbpm om de voeding van Lise een beetje aan te dikken (moedermelk), zodat ze niet steeds voeding teruggeeft. Op zich werkt het goed. Het lijkt erop dat het toevoegen van jbpm aan één voeding per dag er al voor zorgt dat de voeding binnenblijft. Wat alleen ook is gebeurt, is dat Lise nu ineens vaste ontlasting heeft. Het is nog wel okergeel, maar niet meer vloeibaar zoals voorheen.

Nu weet ik dat een aantal van jullie ervaring heeft met jbpm. Komt dit jullie bekend voor? En kan het kwaad? Ik gebruik maar een klein schepje in 110cc en dat één keer per dag, dus dat is echt minimaal.

Groetjes,
Arwen

Het kan geen kwaad en is inderdaad door de jbpm :)
Wij gebruiken het bij elke voeding (mijn heldendaad vanmorgen niet meegeteld he :p). Gabriël had in het begin moeite met poepen erdoor (1 keer per 2 dagen, gaande van toch zeker 6 keer per dag). Hij perste wel, maar er kwam niets. Nu gaat het inmiddels wel stukken beter, na een paar dagen aan 1 voeding per dag een theelepeltje maisolie te hebben toegevoegd. Hij poept nu 1-2 keer per dag, vrij vast, een beetje play-doh klei vind ik het nu. Maar dat is allemaal oke volgens het CB en de kinderarts, zolang hij maar 1 keer in de 3 dagen ongeveer een poepluier heeft hoef ik me niet druk te maken.
Nu geef ik hem alleen maisolie als hij wel ontzettend aan het persen is maar het echt niet lukt, hij raakt er soms echt van overstuur en nou ja dan weet je wel hoe laat het is. Gelukkig is hij dan ook echt opgelucht na een poepluier haha ;-)

Liefs

Silke kreeg juist dunnere ontlasting van de jbpm. Nu ze er medicatie bij heeft is de ontlasting vaster. Bijwerking van de medicatie is obstipatie, maar volgens mij heeft ze die door de jbpm niet. Het lijkt elkaar wat op te heffen.

Mijn oudste daarentegen kon toen niet poepen van de jbpm. Dus ik denk dat het per kind verschilt.

Ik denk dat het niet perse de jbpm is maar dat de darmpjes anders gaan werken, elise heeft nu 2 dagen geen ontlasting gehad! Vanmiddag heel klein beetje..wat vaster en über geel! Ik geef nog 4x bv en 1x flesvoeding op een dag!
Weken hiervoor had ze bij elke luierwisseling ontlasting...maar ze lijkt geen last ervan te hebben dus ik w8 het nog ff af!

Sterkte maar ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken! ;)

Goed om te lezen dat het kan variëren. Klinkt eigenlijk wel logisch ook, maar het was zo plotsling van praktisch vloeibaar naar play-doh (goede vergelijking Marieke), dat ik ervan moest fronzen.

Lise lijkt er geen last van te hebben en poept nu vaker dan voorheen. Het ruikt nu alleen niet meer naar afbakbroodjes... jammer ;-)

Dank voor de geruststelling.

X

Terug
Bovenaan