Johannesbroodpitmeel --> middel voor langer doorslapen ??

Op het consultatiebureau kreeg ik vanmorgen de tip om een paar schepjes johannesbroodpitmeel door de laatste voeding van mn zoontje (nu 9 wkn) te doen zodat hij misschien 's nachts wat langer doorslaapt. Dus ik heb gelijk zo'n pak (Nutriton) gekocht, maar er staat op dat dat voor baby's is die spugen, maar mijn Jesper spuugt nooit.

Heeft er iemand ervaring met het gebruik van johannesbroodpitmeel met als doel het langer doorslapen van je kindje ? En weet iemand of je dat inderdada al mag gebruiken bij kindje svan 2 maanden ?

Heeft er iemand andere tips die het eventuele mogelijk maken je kindje 's nachts wat langer te laten doorslapen ? (iets meer water bij de voeidng ....?)

Groetjes Agnita
(mama van Jesper 9 wkn)
 
Volgens mij hebben al dit soort wondermiddeltjes geen enkel effect op doorslapen. Sommige kindjes slapen door, en andere niet.
Het idee is om de voeding zwaarder te maken, zodat een kindje langer zou doorslapen. Maar dat dat helpt is eigenlijk nooit bewezen. Trouwens, ze worden ook vaak wakker van de dorst (en dus niet honger), of gewoon omdat ze even bij mama willen.
Je kunt het proberen, maar verwacht er geen wonderen van. Hij is pas 9 weken!
Succes!
 
Nee Johannesbroodpitmeel helpt dus niet voor langer doorslapen. In zoverre.. Het ligt wat vaster op het maagje, waardoor ze minder uitspugen, maar weinig tot geen extra voedingsstoffen. Tenminste dat werd mij in het ziekenhuis verteld.

Bij ons hielp het echter wel voor rustiger slapen. Doordat ze vaak kleine beetjes teruggaf in haar slaap was ze ook 's nachts dus erg onrustig. met jbp sliep ze dus stukken beter. Maar als het puur honger is, kan je dan niet beter naar forte overgaan?

Kimberley kreeg het in het ziekenhuis voorgeschreven met 2 maanden, dus neem aan dat dat geen enkel probleem zou moeten zijn.   Maar vrees als ik het verhaal zo lees dat jbp niet het juiste middel zou zijn.

Veel sucees!

Groetjes Joyce
 
Hoi,

bij mijn dochtertje hielp het jbp wel voor iets langere tussenpozen, ipv 3 uur, ging ze naar 4 uur, en s'nachts kwam ze ook een stukje later.
maar het is heel normaal dat die kleintjes nog snachts komen hoor. Het gaat vanzelf over. bij mijn dochter ook, van de ene op de andere dag sliep ze door,..
en 5 weken later.. (nu dus) slaapt ze van 's avonds 20.00 uur tot 's ochtends 7.00 uur...

Komt allemaal vanzelf!
En... misschien kan je vragen of je al rijstebloem er door mag doen, is veel goedkoper, en kan volgens mij ook geen kwaad.

groetjes
Jeannette
 

Hallo!
Ik gebruik al een poosje jbm voor mijn kleintje. Hij is nu ruim 2 maanden en ik gebruik het al een paar weken op advies van het cb. Alleen niet voor het doorslapen.... Bij ons ging het om het spugen. Hij slaapt nu al wel een week of 2 door, maar dat komt vast niet door de jbm. Ik zou nog geen rijstebloem gebruiken voor de 4 maanden. Daar zitten wel extra voedingsstoffen in en of de darmen daar al klaar voor zijn?! Ik weet het niet. Ik denk dat je nog even geduld moet hebben! Ã’peens slapen ze door!!!! Suc6 Karen

 
hoi,

Bas krijgt ook al vanaf 4 weken JBP. gewoon op eigen initiatief trouwens. dit kan bij baby's van alle leeftijden, vanaf de geboorte zeg maar.
Wij hebben door alle flessen een paar scheppen gedaan tegen teruggeven en de laatste fles ook veel dikker gemaakt met JBP. (een JBpapfles van gemaakt)
er zit niks in de JBP dat iets toevoegd en het werkt eerder laxerend dan verstoppend, mocht je je daar zorgen over maken.
of ze er echt langer op doorslapen? ik heb het idee dat onze bas wel lekkerder ging slapen, met een vol buikje. maar doorslapen deed hij al voor de JBpapfles dus of het echt werkt weet ik niet.

je kunt het altijd gewoon proberen, kan helemaal geen kwaad.
(en als CB zegt dat het WEL kan dan kan het ook echt, want meestal zegt het CB alleen maar wat er NIET kan)

groetjes Mirjam, mama van bas, 9 weken en 1 dag
 
Haal je niet per ongeluk Nutriton en Nutrx door elkaar... Nutriton is Johannesbroodpitmeel en Nutrix is rijstebloem. Deze laatste kun je gebruiken in de laatste fles om je kindje wat meer voedingsstoffen te geven voor de nacht!

Succes
 
Terug
Bovenaan