johannesbroodpitmeel: hoeveel en welke speen

Ik heb een vraagje, eigenlijk 2: ik wil door de laatste fles van 23.00 uur van mijn zoontje (10 weken) wat johannesbroodpitmele gaan doen. Hij krijgt 150 cc (soms 180 cc), hoeveel schepjes kan ik er dan het beste doorheen doen ? Ik zit zelf aan 3 te denken.

En dan nog een vraag: een paar weken geleden heb ik het al eens geprobeerd, maar hij krijgt het met geen mogelijkheid door de speen gezogen. Ik gebruik een Avent speen nr.2. Kan ik beter een andere gebruiken en zo ja, welke ?

Groetjes Agnita (mv Jesper)
 
Hallo agneta,

Waarom wil je JBP door de voeding van jesper doen. Het is iets tegen spugen en darmkrampjes en de meeste kindjes slapen er nkiet van door (als dit de bedoeling is). Verder weet ik niet hoeveel schepjes je moet gebruiken misschien kan je dit aan het Cb vragen. Emily krijgt friso comfort daar zit JBP in, dit omdat ze veel spuugt. Misschien heb je niet veel aan me maar misschien kan het CB je wel helpen. Ik heb op het forum al wel een paar keer gelezen dat moeders in de laatste fles wat rijstebloem doen, maar dit mag alleen als jesper 4 maanden is. Maar dat is hij denkik nog niet omdat hij nog maar 150 cc voeding krijgt of vergis ik me.
In ieder geval succes
Groet Helen
 
Hoi agneta

Mij is het ook niet duidelijk waarom je JBP wil gebruiken, maar als je graag wil dat je zoontje langer doorslaapt kun je ook eens speciale voeding voor hongerige baby's proberen (volgens mij moet dit wel in overleg met het CB) Dit blijft langer in het maagje.
Wij hebben deze voeding in het begin als laatste voeding 23.00u gegeven, ons zoontje sliep hiervan goed door.(en het past zowel door speen 1 als door speen 2 van avent)
Toen onze zoon 4 maanden was hebben we gewoon rijstebloem aan de normale voeding toegevoegd dit had het zelfde effect.

Wij gebruiken ook JBP in de eerste fles voor onze zoon (i.v.m) spugen.
Je moet wel even weten hoe je het moet klaar maken zonder klonten
k vind het het beste gaan met kokend water, eerst doe ik de voeding + het JBP in de fles, dan de helft van het water erbij (kokend heet) dan de speen + deksel er snel op en dan schudden dan de rest van het water erbij (koud) En dan kun je hem zo geven, heb je geen klontjes en past hij door speen 1 en 2 van avent.
Succes.
 
Hallo,

Ik gebruik de 3-standen speen van Avent (meestal stand 1)  en dat gaat goed. Ik geef jbp, omdat simon spuugt.  Ik doe meestal  2 à 3 schepjes bij 160 ml voeding.

gr wing
 
hallo

mijn dochter is nu tien weken en ik geruik sinds 3 dagen ook jpm om te kijken of ze daar wat langer op doorslaapt. Dit gaat nu prima, ze slaapt van 22.00 uur tot 6.00 uur.
ik doe er 1 schepje in op een flesje van 150 cc, heb vandaag een drie standen speen gekocht, met een gewoone speen wil het haast niet.
 

Ik gebruik voor Bram al heel lang jbm. Hij spuugde heel veel. Hij ging er niet van doorslapen, dit kwam later. Volgens mij bebeurd dat pas als ze er zelf aan toe zijn.... Maar ik gebruik 3 schepjes op 150cc voeding. Water heel warm maken, voeding erbij, schudden, jbm erbij, weer schudden en dan even laten afkoelen.... Zo hebben wij de minste klontjes... Succes! Groetjes Karen
 
je kunt het ook langzaam opbouwen door eerst 1a2 schepjes extra melk erbij in te doen.
Als dat goed gaat dan 1 schepje extra melk vervangen door jpg. Zorg er wel voor dat je kleine niet verstopt raakt dit gebeurt overigens alleen als je te veel jpg gebruikt.
Mijn zoon krijgt nu 180 cc met 7 schepjes melk en 1.5 schepje rijstbloem dit geef ik met een 3 standen speen van Diflex. Eerst standje 2 en als meneer iets rustiger wordt standje 3.

Succes ermee!
 
Terug
Bovenaan