johannesbroodpitmeel/rijstebloem, hoe werkt dit?

Hallo,

Ik heb een aantal vraagjes, en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ons zoontje is nu 6 weken. Hij krijgt 5 voedingen per dag van 165 cc per fles. De laatste voeding is 's avonds rond 23.00 uur. s'Nachts krijgt hij sinds een week geen voeding meer, maar hij wordt rond 3.00 uur nog wel wakker. Na hem te troosten met een speentje slaapt hij meestal door tot een uur of 6.00 soms 7.00 uur.

Prima dus, maar de laatste dagen wordt hij weer vaker wakker 's nachts.
Ook gaat ie steeds meer spugen. Hele golven komen er uit soms...
Hij krijgt z'n voeding uit een avent fles met speen nr 1, maar heeft deze steeds eerder leeg... soms al in 10 minuten...

Hij krijgt friso-voeding, preventief hypo-allergeen.

Nu heb ik iets gelezen over johannesbroodpitmeel en over rijstebloem, om de voeding dikker te maken, zodat ze minder spugen.
Mijn vragen:
Wat is het verschil tussen deze 2?
Mag dit gebruikt worden met preventief hypo-allergene voeding?
Hoe gebruik je dit?
Waar koop ik het?
En wat is de beste keus in mijn "geval" ?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast bedankt!

Mijn dochter (17 weken) krijgt ook Friso Preventief Hypo allergeen. In verband met het spugen is door de kinderarts aangeraden of Nutriton (johannesbroodpitmeel) te gebruiken of Nutrilon AR. Aangezien wij toch liever op friso wouden blijven zijn wij Nutriton door de voeding heen gaan mengen. Je kan het bijna overal wel kopen (Albert Heijn, Etos), maar bij de Schlecker scheelt het zo  â‚¬ 1. Het kost normaal € 5 zoveel. Je doet gewoon de normale voeding klaarmaken en dan een paar schepjes Nutriton erdoor heen. Wel goed schudden anders krijg je klontjes. Je kan ook de poeder van te voren al mengen.  Wel raad ik je aan het op te bouwen, dus beginnen met 1 schepje en dan na een paar dagen een schepje meer,  de kleine  kan aan de diarree raken.  Dat was dus bij ons  het  geval.  Haar ontlasting was zowieso al dun maar door gebruik van Nutriton werd het nog dunner.  Wij zijn blijven hangen op 2 schepjes nutriton door iedere fles, daar spuugde ze al niet meer door, het werkt dus heel goed. Je moet alleen wel een m-speen gebruiken (ik gebruik difrax) want de voeding wordt iets dikker.

Rijstebloem mag pas gebruikt worden na 4 maanden, dit wordt gerekend als bijvoeding en zou ik dus ook nog niet gebruiken. Wij zijn het sinds het weekend wel gaan gebruiken, aangezien onze dochter de Nutriton niet echt lekker vind en ze 4 maanden oud is. Dit kan je overal kopen.

Succes en hoop dat het spugen minder wordt.

Terug
Bovenaan