johannesbroodpitmeel/rijstebloem, hoe werkt dit?

Hallo,

Ik heb een aantal vraagjes, en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ons zoontje is nu 6 weken. Hij krijgt 5 voedingen per dag van 165 cc per fles. De laatste voeding is 's avonds rond 23.00 uur. s'Nachts krijgt hij sinds een week geen voeding meer, maar hij wordt rond 3.00 uur nog wel wakker. Na hem te troosten met een speentje slaapt hij meestal door tot een uur of 6.00 soms 7.00 uur.

Prima dus, maar de laatste dagen wordt hij weer vaker wakker 's nachts.
Ook gaat ie steeds meer spugen. Hele golven komen er uit soms...
Hij krijgt z'n voeding uit een avent fles met speen nr 1, maar heeft deze steeds eerder leeg... soms al in 10 minuten...

Hij krijgt friso-voeding, preventief hypo-allergeen.

Nu heb ik iets gelezen over johannesbroodpitmeel en over rijstebloem, om de voeding dikker te maken, zodat ze minder spugen.
Mijn vragen:
Wat is het verschil tussen deze 2?
Mag dit gebruikt worden met preventief hypo-allergene voeding?
Hoe gebruik je dit?
Waar koop ik het?
En wat is de beste keus in mijn "geval" ?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast bedankt!

Hoi,hoi,

Ik weet niet overal de antwoorden op... Ons zoontje is morgen ook 6 weekjes,spuugt ook hele golven... Wij zijn begonnen met de de 'standaard' baby voeding met Nutriton(is johannesbroodpitmeel).Dit beviel zo goed,dat we de complete(hoef je niet meer te mixen)  voeding hebben,bij Nutrilon A.R,nu hebben we kruidvat comfort(ook hele goede voeding).Hij spuugt niet meer,en is langer voldaan(door dikkere voeding).Dus wij zijn super tevreden!

*De rijstebloem ken ik alleen als pap...deze mag pas bij 4 maanden,vult wel,is dacht ik geen vervanger voor spugertjes.

*Weet niet waarom je de Hypo-allergene voeding preventief geeft.Als er echt allergie of dergelijke bekent zijn,ook bij rijstebloem en/of johannesbroodpitmeel dan natuurlijk niet...Maar indien geen allergie,mag je de verdikker ook in de voeding doen.

* Johannesbroodpitmeel/ Nutriton : per 100 ml voeding 2 tot 4 schepjes nutriton.

* Je kan het gewoon bij de drogist krijgen,sommige supermarkten verkopen het ook.

*Beste keus: Als het en om spugen & meer voldaan gevoel gaat...zou ik kiezen voor de johannesbroodpitmeel / Nutriton.Rijstebloem is mij niet bekend voor zulke kleintjes.

Veel succes! Groetjes Mirelle

mijn zoontje is imiddels ook 6 weken en ik gebruik ook nutriton   omdat hij redelijk wat terug gaf iedere keer na zijn voeding

ik ben erg tevreden.

je moet alleen wel direct je fles schoomaken anders wordt het lastig schoonmaken.
en wel ff opletten dat er niet een klein vezeltje voor het gaatje zit want dan kotm er weinig uit maar danknijp ik gewoon ff in de speen en meneer kan weer drinken.

Kevin geeft nu bijna niets meer terug dus ik blijf het nog ffies gebruiken

proberen kan geen kwaad zou ik je willen zeggen,   een vriendin van mij heeft het ook geprobeerd maar haar kleine kreeg er weat meer krampjes door dus die is er mee gestopt. zij gerbruikt nu nutrolin Forte   voor honferige babys

overleg anders nog ff met je consultatiebureau

Terug
Bovenaan