Johannesbroodpitmeel tegen reflux

Hoi allemaal,
Ons zoontje van 14,5 week heeft erge last van reflux en boertjes. Hij spuugt grote hoeveelheden na zijn flessen en heeft erg last van zijn boertjes, zeker als we hem in bed leggen( zelfs nadat we hem na de fles lang rechtop houden)
Na advies van het consultatiebureau vandaag mogen we johannesbroodpitmeel gaan gebruiken. Nu wil ik morgen deze gaan halen. Wij gebruiken de kruidvat standaard 1 voeding. Is het het beste ook de jbpm van de kruidvat te gebruiken? Hebben jullie ervaringen en tips omtrent reflux en jbpm? Oh en we gebruiken een dr brown fles.
Dankjulliewel alvast!
 
Hoi! Onze kleine man heeft ook reflux en we gebruiken de Nutrilon AR (dan zit de jbpm goed gemengd door de voeding heen en scheelt het met klonten) en ook wij gebruiken Dr Brown, je moet wel speen 2 gebruiken waarschijnlijk, anders krijgen ze het er niet doorheen.. en belangrijk dat de melk goed warm is zodat het goed mengt en niet te snel weer dik wordt..het is even een gedoe in het begin en ook wennen voor die kleine, maar het werkt wel goed bij ons. Ik moet zeggen dat ik geen ervaring heb met het Kruidvat merk (kwam door de recensies), toch maar gekozen voor Nutrilon. Wel wat duurder helaas… hopelijk heeft die kleine er ook baat bij! Ik raad je aan om eventueel infacol erbij te geven, tegen darm krampjes en vastzittende lucht. Niet bewezen dat t werkt, maar wij gebruiken het al sinds dat hij 6 weken is en nauwelijks last van krampjes gehad. Succes en hopelijk heb je hier wat aan :)!
 
Bij onze dochter in eerste instantie gebruikt icm standaard nutrilon voeding. Toen kreeg ze ontzettende obstipatie. Toen nutrilon omneo gebruikt tegen het spugen, toen poepte ze heel goed, alleen hielp dit onvoldoende tegen het spugen. Inmiddels dikken we die in met johannesbroodpitmeel (nutriton). Dat gaat redelijk. Wel de tip om het johannesbroodpitmeel rustig op te bouwen en niet gelijk volle scheppen erin te doen. Wij doe 1 schepje op 180cc (nutrilon adviseert veel meer maar dan krijgen we hier dus weer verstoppingen)
 
Hier sinds een leeftijd van 3 maanden begonnen met de jbpm. In het begin 2 schepjes gedaan op 200cc voeding. Ze spuugde nog steeds. We zitten nu op 4 schepjes en dit gaat vrij goed. Wij voeden ook met de brown fles. We beginnen met speen 3. Op een gegeven moment wordt de voeding te dik en draaien we er speen 4 op. Dit werkt voor ons goed. Gewoon uitproberen wat voor jullie werkt! Succes.
 
Oke dan ga ik het gewoon uitproberen! Zal even zoeken zijn maar hopelijk stopt het spugen. En de tip voor infacol zal ik ook zeker gaan gebruiken!
 
Lastig he!
Wij dachten het na baby 1 te snappen, maar bij baby 2 weer een zoektocht en uitproberen. Dus geen kind is hetzelfde.. wat ik je wel echt wil aanraden is om alles stap voor stap te proberen. Want anders weet je niet wat helpt en wat niet. Infacol was hier bij baby 2 een drama bijvoorbeeld. Jbpm van nutriton ging niet goed, jbpm van kruidvat wel. Fles die we nu gebruiken is die van Avent met ventiel.
 
Terug
Bovenaan