Johannesbroodpitmeel

<p>Hallo. </p><p>Ik gebruik Hero standaard 1 en omdat ons meisje behoorlijk last van krampen heeft en daarom veel huilt en na een paar slokken de fles niet meer willen, willen we johannesbroodpitmeel gebruiken. </p><p>Ik heb de Kruidvat eigen merk kan ik dat gebruiken met hero Standaard 1 ?  En kan ik dan beter eerst een half schepje doen? </p><p> </p><p> </p>
 
Krampjes kunnen juist verergeren door johannes broodpitmeel. Wat is de precieze reden dat je het wilt gaan gebruiken? Spuugt je dochter ook veel? Ons zoontje spuugde veel en kon maar 1x in de 4 dagen poepen. Het spugen werd hierdoor opgelost en hij ging ook eindelijk twee keer per dag poepen. Maar sommige kindjes kunnen er dus juist moeilijker van poepen en krijgen meer krampjes.
Om je andere vragen te beantwoorden: het merk maakt niet uit en de dosering hangt af van de hoeveelheid melk die je aanmaakt. Je kunt beginnen met de laagste dosering en kijken of het genoeg helpt. Houd er ook rekening mee dat je waarschijnlijk een grotere maat speen nodig hebt voor je flessen. Veel succes!
 
Mijn dochter slaapt heel weinig, en drinkt niet zoveel. Ik maak een fles van 120cc maar ze laat telkens 40 a 60 cc staan. En met moeite drinkt ze de fles. Veel huilen tijdens en na de fles. Ze overstekt zich dan de hele tijd. 
Ik gebruik de fles dr brown met speen 1 .  En hero standaard 1. 
 
 
 
Je zou infacol kunnen proberen tegen de darmkrampen. Was bij onze dochter echt een uitkomst! 
Johannesbroodpitmeel verdikt de flesvoeding en wordt vooral gebruikt bij kindjes die snel spugen. Als je dochter weinig drinkt zou je ook eens een andere fles kunnen proberen. Ik kan me voorstellen dat verdikken van de voeding deze minder makkelijk uit de fles bezogen kan worden en je dochter nog minder gaat drinken. 
 
Daar ging wat mis, en ik kan m niet bewerken...
maargoed, difrax en infacol dus tegen krampjes. Werkt fantastisch, en wij hebben ook de brown flessen geprobeerd. Daar leken de krampjes erger van te worden. Sab simplex bestaat ook (is vegrelijkbaar met infacol, is van duitse makelijk, en de infacol kan je gewoon in de supermarkt kopen (vonden we makkelijker).
Wij gebruiken Nutrilon AR, dat is met johannesbroodpitmeel erdoorheen gemixt, maar dat is tegen t spugen. Werkt tegen het spugen erg goed, onze dochter krijgt er alleen wel obstipatie van, waar ze dan weer dagelijks lactulose voor krijgt. En zo modderen we door ;)
 
Als je hero gebruikt, kan je misschien ook hero comfort+ gaan gebruiken. Dit helpt heel goed tegen de krampjes bij onze dochter.
 
Succes met alles. Zo sneu als die kleintjes zo'n kramp hebben?
 
Hi,
Ik reageer ook maar even. Hier ook zo'n probleem. We hebben een dochter van 7 weken vandaag, ook veel last van krampjes denk ik. Mijn man dacht dat ze juist last had van omhoog komende voeding omdat ze veel slikt na der flesjes. Ze is overigens ook niet zo'n hele grote drinker. Via het bureau zijn we ook johannesbroodpitmeel gaan gebruiken vorige week. Ze leek er wel rustiger van te worden en haar flessen beter te drinken. Maar veel dunne ontlasting, ik omschrijf het maar als waterverf. Dus of dit goed is voor de krampen.. Paar dagen met de johannesbroodpitmeel gestopt en ze dronk weer wat minder maar haar ontlasting was wel weer beter. Sinds vandaag er weer mee begonnen (om uit te testen hoe en wat nou precies), maar we komen er niet goed uit. Vandaag goed gedronken weer maar veel scheetjes, en 2 keer flinke ontlasting en nu behoorlijk onrustig. Dus we weten het echt niet.. Het is het 1 of het ander lijkt het wel. Wij gebruiken de Pepti voeding trouwens, dit is al beter verteerbaar. Bij onze dochter van anderhalf deed dit wonderen maar bij ons meisje nu lijkt het niet veel te doen. Een hele zoektocht weer.. En zo sneu als zo'n pijn hebben en je kunt niks voor ze doen. Ik troost mezelf maar zoveel mogelijk met het idee dat het overgaat, we hebben het eerder ervaren en erger ook. We tellen de weken af ;). Groetjes en succes. 
 
 
Terug
Bovenaan