Johannesbroodpitmeel

Hoihoi,

Wij geven onze dochter van 3mnd nu al 2mnd jhbpm. Nu inmiddels 2 afgestreken lepeltjes in haar flesvoeding van 150+5 nutrilon. Ze spuugde heel veel en nu nog maar af en toe een mondje. Haar ontlasting is wel heel dun (waarschijnlijk daardoor) ze poept 1x per 3 dagen en dan is het waterdun. Ze lijkt het niet heel veel last van de hebben behalve dat ze op die 3e dag wel wat meer perst en scheetjes laat en wat krampjes heeft. Dit is meteen over als ze weer gepoept heeft.

Nu zei de arts gister op t cb dat ze 2 lepeltjes wel veel vond ( op pak staat 1a2 lepeltjes op 100vc dus volgens mij valt t wel mee) maar prima we moesten proberen te minderen ivm de ontlasting en t spugen zou wel minder zijn. Nou 1 dag geprobeerd met 1 schepje jbpm en al 3keer schone kleren aangedaan omdat ze echt alles uitgespuugd waardoor ze weer sneller honger heeft en fles niet leegdrinken. Weg ritme, bedankt dokter.... ze heeft ook gister haar eerste prikjes gehad. Zou het spugen ook daarmee te maken hebben of toch echt dat jhbpm zijn? En is dat nou echt zo erg om dat te blijven gebruiken 2 schepjes??
 
Ik zou even wachten tot een week na de inentingen, met het veranderen van de hoeveelheid jbpm.
Jbpm is in principe bindmiddel. Als het werkt, en je binnen de norm die op het pak staat zit, is er in principe niks aan de hand. Je kan het natuurlijk proberen rustig af te bouwen. Maar wel pas als er geen andere dingen, zoals een inenting spelen.
Waterige poep is normaal, zolang ze geen vast voedsel krijgen.
 
Als ze het goed doet op de door jou gegeven dosering, hoef je dat zo jong niet aan te passen vind ik. Het maagklepje is met drie maanden niet ineens gesloten. Ik bouwde pas af rond zes maanden, op dat moment startte ik ook met vast voedsel.
 
Terug
Bovenaan