johannesbroodpitmeel

hoi,

Onze zoon van 9 weken spuugt nogal veel.
Nu hebben wij de tip gekregen johannesbroodpitmeel te gebruiken.
Ik geef BV, nu staat er op het pak dat ik hem voor en na het drinken een paar theelepeltjes van dat papje moet geven.
Alleen het papje wordt vrij snel erg dik en plakt aan z'n gehemelte waardoor hij het niet door kan slikken.
Wie heeft er een tip waardoor het wat makkelijker gaat.
Afkolven lukt bij mij niet erg goed dus dat is ook geen optie
 
ik geef mijn dochtertje sinds 1 week johannesbroodpitmeel door de fles en de voorgeschreven hoeveelheid die op het pak staat, hou ik ook niet aan, want dan is het net stijfsel en vindt mijn dochtertje er niets meer aan. Ik doe nu 1.5 a 2 scheppen door de fles. kun je niet proberen het papje minder dik te maken? zodat je kindje het beter weg krijgt? bij mij helpt die mindere hoeveelheid namelijk wel redelijk goed tegen het spugen, beter dan dat ik er helemaal niets doorheen doe.

groetjes en succes

oh ja en nog ff dit: pfff alle baby's schijnen over het spugen heen te groeien, nou het kan mij niet snel genoeg gaan....

sandra
 
De vraag is of je zoontje er zelf last van heeft. Als dat niet zo is, hoef je er namelijk niets aan te doen. Spugen is op zich niet erg: het is vooral een wasprobleem ;-) Dus als hij er geen last van lijkt te hebben, zou ik niet gaan tobben met johannesbroodpitmeel!

Wat ook kan helpen tegen spugen is vaker voeden. Je zoontje krijgt dan vaker kleine beetjes voeding binnen in plaats van een hele plas, en kan die hoeveelheid beter verwerken.

Groetjes,
Pauline
 
Ik heb hetzelfde probleem gehad, maar het is makkelijk op te lossen door meer water te gebruiken dan kun je het zo naar binnen laten glijden. Succes ermee bij ons helpt het goed en slaapt ons knulletje ook langer en rustiger.
 
Terug
Bovenaan