johannesbroodpitmeel

hi moeders,

Mijn kleine ventje spuugt redelijk veel. Op aanraden van de kinderarts moet ik nu johannesbroodpitmeel gaan gebruiken. Nu geef ik borstvoeding. Hebben jullie goede tips hoe ik het hem het beste kan toedienen?
Ik deed het met een spuitje, maar daar raakt hij helemaal van over zijn toeren.

Nu kolf ik het af en doe ik het door de melk in het flesje, maar dat vind ik zo'n gedoe.

Hebben jullie wellicht ook tips (als ik het dan toch door het flesje doe) wat voor soort speen ik het beste kan gebruiken?

Ik hoor graag!

Alvast bedankt!

 
hoi,

mijn dochter krijgt flesvoeding en spuugde ook heelveel, voor ons dus geen probleem die Johannesbroodpitmeel, werkt prima,

misschien kun je het papje met een lepeltje geven als je het lepeltje in het mondje doet het goed ophoog doen (tegen het neusje) dan likken ze het eraf. dan hebben ze er ook zelf controle over met een spuitje niet.
Of het met een flesje geven met groter gat in speen?? weet niet hoe dik het papje is, heb het zelf nooit op die manier hoeven doen.

Succes
maaike




 
Kun je het niet met wat water aanmaken en dan in een flesje geven??

Overigens: moet je kindje dit erbij omdat het last heeft van het spugen?
Mijn zoontje spuugt ook veel en mijn cb zei toen dat ik dit wel kon gaan gebruiken (maar ook veel extra werk was) maar dat het niet nodig was. Hij groeide prima en spuugde gewoon omdat ie ws teveel binnen kreeg.

Als dat zo is en ze dus geen last ervan hebben, is het alleen lastig voor jezelf met extra verschonen en wassen. Maar wordt het veel minder als ze straks ook vaster voedsel krijgen.

Ik heb hem maar lekker laten spugen, dan maar wat meer was. Hoef je niet steeds te tobben met dat spul.
 
Ik gebruik nu voor mijn mannetje omneo. Dat gaat redelijk, maar ook hij spuugt nog steeds veel. Dat jbpit meel heb ik ook al geprobeerd bij de flesvoeding, maar dan wordt het zo dik dat hij het bijna niet meer uit de fles krijgt en de fles verstopt steeds. Dan zit er een klein klontje voor het gat. (tips???)
Toen ik borstvoeding gaf heb ik Tibbe gewoon met een lepeltje jbpit meel papje gegeven. Het kost even tijd omdat hij het er in het begin steeds uitduwde met zijn tong maar later ging dat wel.
 
Ik heb mijn zoontje de eerste weken Johannesbroodpitmeel gegeven. Ik had ook erg veel problemen om de juiste speen te vinden voor de fles ( ik heb zelf namelijk geen borstvoeding kunnen geven helaas.....) Ik gebruik vanaf de geboorte van mijn zoontje Avent flessen en als ik mijn zoontje Johannesbroodpitmeel gaf dan gebruikte ik de 3 standen speen van Avent, die was het meeste geschikt om dit soort dingen te geven. Je kunt in elk geval het beste een pap speen gebruiken of een 3 standen speen. En wil je het Johannesbroodpitmeel mengsel niet in een flesje geven dan kun je het ook als een papje geven met een lepeltje.

Succes!
 
hoi, ik heb het zelfde probleem ik laat max gewoon aan de borst drinken met de andere borst vang ik de melk op (je hebt ook niet erg veel nodig). In deze melk roer ik het pitmeel tot het een klein pap is. met  een klein leupeltje  in de mond stoppen, max kijkt heel verbaasd (wat krijgen we nou weer) maar hij vind het lecker en klaar. heeft geholpen :).
groetjes petz
 
Terug
Bovenaan