Johannesbroodpitmeel

Hallo,

Wie heeft er ervaring met het gebruik van Johannesbroodpitmeel door de flesvoeding?
Kasper is net 3 maanden en we geven nu al 5 dagen Johannesbroodpitmeel door zijn voeding omdat hij zo spoegde en het werkt prima. Sinds gisteren is hij alleen mosterdgele poederachtige keutels gaan poepen en vanmorgen, nu, zit er eentje die hij er niet uitkrijgt. Zo zielig!  Heb al geprobeerd met de thermometer en wat vaseline, maar het is nog niet gelukt. Zijn poepertje leek er ook een klein beetje geirriteerd uit te gaan zien door de dikke keutel, dacht ook dat ik  een heel klein beetje  bloed zag.  Normaal poepte hij 1 keer per dag, maar eergisteren 3 keer en gisteren 2 keer.  Misschien hoeft hij ook nog niet echt te poepen en wacht nog even af tot hij wat meer in zijn darmpjes heeft. Wellicht duwt dit de keutel er dan ook uit..    

Weet dat als je op andere voeding over gaat het 2 weken kan duren voordat je kleintje hier aan gewend is. Hij heeft ook een keer diaree gehad in deze 5 dagen..

Ze zeggen dat Johannesbroodpitmeel de ontlasting juist soepeler maakt. Is er iemand die Johannesbroodpitmeel gebruikt en dit herkent? Kwamen er bij jullie ook keutels en hoelang duurde dit voordat de ontlasting weer zachter werd?
Geef nu nog niet eens 2 schepjes per 100cc voeding, dus te veel kan het ook niet zijn.
Weet niet of ik nou even door moet zetten, het helpt echt super tegen het spugen. Maar als het nou niet vanzelf beter wordt doordat hij er nog even aan moet wennen, zit hij straks echt helemaal verstopt!

Help!

Barbara & Kasper(13wkn5dgn)
 
Hoi Barbara,

Voor Danique, nu bijna 8 maanden, heb ik ook een tijd nutriton gebruikt en hier werkte het ook perfect tegen het spugen. Danique spuugde anders minstens 1 of 2 hele flessen eruit, met het johannnesbroodpitmeel erdoor alleen nog mondjes.
Met 6 maanden is ze ziek geweest en moest ze een sonde en daar kon alleen gewone voeding doorheen. En sindsdien gaat het prima, af en toe nog wel een mondje of wat meer maar niet meer dat extreme spugen.
Toen ik begon had ze ook even wat hardere poep, gelig geloof ik mosterdgeel noemden ze   het op het KDV, maar al gauw zachte poep. Ik gaf Nutrilon 1 met nutriton ik weet niet wat je voor basisvoeding geeft, daar kan het ook wegkomen namelijk.
Maar fijn voor Kaspar (hoop dat ik het goed heb!) en jullie dat het spugen minder is!

Maaike mama van Danique 8 maanden
 
Terug
Bovenaan