johannesbroodpitmeel

Hoi Hoi,

Ik heb eergisteren het CB gebeld omdat Tessa (morgen 7 wkn) sinds een week de hele dag door poept. Bij iedere verschoning heeft ze een poepbroek, de ene keer iets meer dan de andere keer.
Nou is dat begonnen sinds ze vorige week 2 dgn spinaziegroene poep heeft gehad, daarna is het gelukkig weer normaal van kleur geworden.
Ze ligt de hele dag (natte) scheetjes te laten en te persen. Het is wel normaal van substantie, niet hard of te dun.
Van de wijk vp moeten we eens proberen om een schepje johannesbroodpitmeel in haar flesje te doen om het iets te verdikken. Ze denkt namelijk dat ze haar flesje te gulzig leeg drinkt en daardoor toch veel lucht binnen krijgt. Ze krijgt 6 flessen van 140 - 150 cc Friso hypo-allergeen (jaja, het kleine guppie ( ik denk zo'n 4 - 4,5 kilo) drinkt het allemaal al op, hongerige meid blijkbaar). Met die hoeveelheid hoort ze eigenlijk al op 5 flessen te zitten maar 's nachts komt ze altijd 1x. Die hoeveelheid klokt ze idd erg snel naar binnen, 10 á 15 min.
Gisteravond en vannacht voor het eerst gegeven en ze doet er nu ongeveer 25 min over.

Ik heb net even zitten googlen en ik lees alleen over dat het gebruikt wordt voor spugende baby's maar niets over gulzige baby's. Tessa spuugt niet, ze houdt die grote hoeveelheid netjes binnen.

Oh ja, sinds een week krijgt ze ook geen Cinababy meer, zou het daar misschien ook mee te maken hebben? Toen ze wel die druppels kreeg had ze zo'n 1 á 2 poepbroeken op een dag.

Ik vind het zo zielig voor haar, ze ligt de hele dag in een poepbroek. Haar poepgaatje wordt er helemaal schraal van.

Kennen jullie dit spul en hebben jullie dit ook wel eens gebruikt voor je gulzige baby.

Groetjes Marielle (mama van Tessa 18-10-07)

ik gebruik inderdaad JBPM door de voedingen van mijn dochter.
Dit omdat ze veel heeft gespuugd. Gelukkig is dat sinds kort stukken minder dus binnenkort ga ik het afbouwen.
JBPM is inderdaad in eerste instantie voor kinderen die spugen. het maakt de voeding wat dikker ook nog in de maag waardoor het moeilijker is om omhoog te werken.
Verder wordt het soms geadviseerd bij kinderen die niet poepen omdat het een beetje een laxerende werking heeft.(heb ik gemerkt die poepbroeken die Merel wist te produceren)
Maar goed inderdaad bij gulzige baby's ik heb het nog niet gehoord nou en als ik het zo lees heeft ze ook geen last van verstoppingen.
Heb je al een kleiner speentje geprobeerd?
Ook per merk verschilt de grote en het aantal gaatjes.
Op die manier kan ze ook minder gulzig drinken.
Ikzelf gebruik een 3 standen speen omdat de voeding dus dikker is en ze het anders   op het eind bijna niet uit de fles krijgt.
Maar in het begin trek ik regelmatig de speen even uit haar mond.
Op die manier kan ze ook niet in 3 minuten tijd de halve fles naar binnen klokken.
In het begin vond ze het niet leuk maar ik doe het nu een paar weekjes en ze is sowieso iets minder gulzig geworden Misschien wel daardoor.

Hoi,

Ik herken je verhaal een beetje hoor. Onze dochter is nu ruim 12 weken en heeft niet zoveel last gehad van die poepluiers die jij beschrijft maar wel veel last van windjes en ze was vanaf het begin al heel gulzig en onrustig aan het drinken. We hebben een enorme zoektocht gedaan naar de juiste speen (aan de voeding lag het niet) en uiteindelijk gebruiken we voor haar de dentalspeen (difrax) met het allerkleinste gaatje. Ze moet met deze speen veel moeite doen en daardoor kan ze niet meer zo gulzig drinken. Tot een paar weken geleden deed ze bijna driekwartier over de fles maar nu zo'n 25 minuutjes. Ook  doen wij  vanaf het begin eigelijk al bij de fles van ongeveer 19.00 een schepje ABC Dophilus (merk Solgar). In combinatie met die dentalspeen en de Dophilus heeft ze helemaal geen last meer van windjes en darmkramjes!

Succes!

Groetjes,
Leonie

Hallo Kruimel, ik lees al tijdje mee met je bij oktober 2007 forum en wij zijn allebei op 18 oktober 2007 bevallen van een dochter. Ik dacht laat ik nu maar eens reageren. Ook onze dochter krijgt sinds een week hypo-allergene voeding maar dan van Nutrilon. Ze krijgt 6 flessen van 125 ml.(drinkt ze niet helemaal leeg en komt nu om 4.00 uur 'snachts, met bv sliep ze bijna altijd door tot uur of 6 half 7.
Bij onze oudste dochter hebben we ook jbpm gegeven, inderdaad met 3 standen speen omdat ze veel spuugde. Ook Floortje spuugt nog al eens, dus waarschijnlijk wordt het ook jbpm. Maar eerst wil ik de Nutrilonlijn eens bellen of je niet een schepje van poeder voor spugende babys kunt geven. Van Friso zal er ook zo'n informatielijn zijn neem ik aan, misschien kun je ze bellen en vragen hoe en wat.

Hoi Kaatje, Leonie en Miek,

Bedankt voor jullie reacties.

We hebben 1 dag 1 schepje jbpm in de voeding gebruikt en idd het werkt laxerend. Nou heeft Tessa dat echt niet nodig want ze poept al de hele dag door.
Haar poep werd iedere luier dunner dus daar zijn we maar weer mee opgehouden.
De volgende dag weer het CB gebeld en nu adviseerde ze andere 2 voedingen die ik samen moest mengen.
Ze krijgt nu 2 schepjes  Friso Comfort en 3 schepjes Friso normaal. Ook hebben we een ander flesje met een kleiner gaatje gekocht. En volgens mij (ik juig nog niet) gaat dit best wel werken.
Ze klokt het in ieder geval niet meer binnen 10 min naar binnen maar ze doet nu gemiddeld een 1/5 uur over haar flesje. Ze ligt nu op haar gemakje te drinken.
Ook zijn de scheetjes stukken minder geworden (en als ze ze laat zijn het ook wel eens droge).
De poepbroeken zijn er nog steeds in overvloed maar soms zit er ook  opeens een plasluier tussen.

Dus ik vind, na 2 dgn, dat het best de goede kant op gaat.

En.........wat ook wel heel erg mooi meegenomen is;
Sinds we, 2 dgn geleden,  met die voeding gestart zijn SLAAPT ZE  'S NACHTS DOOR!!!!!!!!!.
Ze kwam altijd 1x per nacht, dus dat vonden we al een luxe (als je vergelijk met sommige andere baby's die 2 -3 x komen).
Maar gisteren nacht sliep ze van 23:00 tot 6:45 uur.
En vannacht kwam ze pas om 8:00 uur, HEERLIJK!!!!!!!!

Kruimel

Hoi Kruimel,
Wat jammer dat JBPM niet heeft gewerkt. Wij kregen de tip van het CB om het te gebruiken voor mijn dochtertje (6,5 maandjes oud)  omdat ze NIET poepte, het zou laxerend werken. Bij ons werkte het helemaal verkeerd, van 1 x in de 10 dagen poepte mijn dochtertje helemaal niet meer en konden we aan de klysma's en naar de kinderarts toe. Volgens de kinderarts werkt bij ieder kindje JBPM weer verschillend en helpt het het beste tegen spugen.
Hopelijk werkt de friso voeding bij jullie en uiteraard heerlijk dat jullie een lekker lange nacht hebben!!!
Veel succes.
Groetjes,
Floor

Terug
Bovenaan