Hoi,
Johannesbroodpitmeel is inderdaad te koop bij Kruidvat of Etos. Het is een oranje verpakking met blauwe letters, kost 5,25 euro.
Het kan al vanaf 4 weken gebruikt worden. Omdat het een natuurlijk product is kan het al vroeg gebruikt worden. Je kan de voeding zo dik maken als je wilt. Per 100cc mag je 2 tot 4 schepjes gebruiken.
Mijn kleine gebruikt het ook. Hij spuugde heel veel, en toen ik dat begon te gebruiken, werd het spugen veeeel minder. wat wel nadelig kan werken is dat het kan zorgen voor verstopping. Zodra je merkt dat je baby, hier last van heeft, verminder de hoeveel dan, naar bijvoorbeeld 1 schepje, en kijk dan hoe het gaat. Een baby spuugt altijd een beetje dus dat hoort erbij, maar het moet niet met golven komen of gelijk na de voeding.
Het is inderdaad zo dat een normale speen met 1 gaatje niet helpt, de verdikte voeding komt er dan niet doorheen. Zet niet zelf een knip in het speentje en maak de gaatjes niet zelf groter, de kans dat je baby het flesje te snel leegdrinkt is groot. En dat is niet goed.
Wat ik heb gedaan, is een speen gekocht met 3 gaatjes, in principe is deze speen bedoeld voor baby's vanaf 3 maanden. Maar kan hiervoor ook gebruikt worden. De baby hoort 10 a 15 minuten over zijn flesje te doen.
Groetjes en Succes!
Sharon