johannesbroodpitmeel

Hallo meiden,

Ik wil graag dat johannesbroodpitmeel gaan gebruiken in de voeding van mijn zoontje, maar weet iemand waar dit te koop is?
Gewoon bij een goede drogist of bij apotheek?
En dan jee dat dan gewoon bij zijn voeding doen of moet je dat apart geven?

Groetjes Yvonne
mama van Jasper (06-02)

Hoi!

Johannesbroodpitmeel kun je gewoon bij het Kruidvat (enzo)  kopen onder de naam Nutriton. Op de verpakking staat precies hoe je het moet gebruiken. (2 à 4 schepjes per 100 ml bereide voeding). Ook een goede AH heeft het wel.

Groetjes, Ingrid

Hoi Yvonne,

Johannesbroodpitmeel kun je idd bij de drogist of apotheek kopen. Ik heb Nutriton van Nutrilon. Als je kv geeft, doe je het idd door de melk heen. Ik maak eerst de melk (roeren), doe dan de jbpm erdoor en roer dan heeeeeel goed, want het geeft wel veel klontjes. Ik schud de melk niet meer, want dan krijg je heel veel stijf schuim van de jbpm.

Succes!

Groetjes,

Eveline

ps: Het verdikt de voeding, dus als je een klein speentje gebruikt zou ik bij de drogist ook meteen een grotere speen kopen. Anders zuigt ie zich een paars hoofd...

Lotta kreeg het ook, ook Nutriton, maar had geen zin, ze spuugt nog steeds veel. Gelukkig groiet ze wel goed. Staat onder behandeling kinderarts, krikgt ook Zantac als pijnstilling wegens geirriteerde slokdarm. Dat staat mij tegen, is best een zwaar medicijn en het werkt niet, spugen doet haar nog pijn. Maandag naar kinderarts voor overleg, eventueel 24-uursopname met maagsonde. Ik wil dat eigenlijk echt niet, ze groeit er toch vanzelf overheen? Zo lang ze groeit en goe in haar velletje zit is het toch goed? Heeft iemand ervaring met een kindje met reflux zoals Lotta? Ze spuugt niet haar hele voeding uit (anders zou ze niet groeien). En schiet je van zo 'n onderzoek met maagsonde iets op?

Hoi,

Even een vraagje, vanaf welke leeftijd mag je dat johannesmeel, of hoe heet het ook alweer, gebruiken? Mijn dochtertje is nu 4 weken en spuugt ook veel.

Gr Jessica

Hoi,

Johannesbroodpitmeel is inderdaad te koop bij Kruidvat of Etos. Het is een oranje verpakking met blauwe letters, kost 5,25 euro.

Het kan al vanaf 4 weken gebruikt worden. Omdat het een natuurlijk product is kan het al vroeg gebruikt worden. Je kan de voeding zo dik maken als je wilt. Per 100cc mag je 2 tot 4 schepjes gebruiken.

Mijn kleine gebruikt het ook. Hij spuugde heel veel, en toen ik dat begon te gebruiken, werd het spugen veeeel minder. wat wel nadelig kan werken is dat het kan zorgen voor verstopping. Zodra je merkt dat je baby, hier last van heeft, verminder de hoeveel dan, naar bijvoorbeeld 1 schepje, en kijk dan hoe het gaat. Een baby spuugt altijd een beetje dus dat hoort erbij, maar het moet niet met golven komen of gelijk na de voeding.

Het is inderdaad zo dat een normale speen met 1 gaatje niet helpt, de verdikte voeding komt er dan niet doorheen.  Zet niet  zelf een knip in het speentje en maak de gaatjes niet zelf groter, de kans dat je baby het flesje te snel leegdrinkt is groot. En dat is niet goed.

Wat ik heb gedaan, is een speen gekocht met 3 gaatjes, in principe is deze speen bedoeld voor baby's vanaf 3 maanden. Maar kan hiervoor ook gebruikt worden. De baby hoort 10 a 15 minuten over zijn flesje te doen.

Groetjes en Succes!

Sharon

Terug
Bovenaan