Joint..????!!!???

A

Anoniem

Guest
Hallo!.. ik ben 20 jaar en nu 15 weken zwanger
(erg jong dat wel)
Mijn vriend is echt gelukkig ermee. . al was het erg schrikken ..
Hij gaat overal mee naartoe .. gewoon omdat ie helemaal zeker wilt zijn dat alles goed is .. en dat hij er voor mij kan zijn .
hij zei vanaf het begin af aan al .. dat hij overal mee naar toe zou gaan .
wat ik erg lief vind .. want je leest-ziet-hoord ook wel iets anders..
toen ik wat met hem begon (half jaar terug.. idd erg snel gegaan..)
rookte hij een joint per dag..(ik zelf helemaal niet .. mij intresseerd dat allemaal niet)
Toen had ik ook zoiets van .. ik merk er niks van .. -dat is ook zo ... bij hem merk je helemaal niks .. hij blijft hetzelfde- dus wat maakt mij het uit ..
maar nu!.. nu ik zwanger ben .. heb ik het eigenlijk liever niet meer .. misschien is dat iets te egoistisch van mij? .. en heeft mss iemand een idee hoe ik dat een beetje naar voren kan brengen? ik wil niet zo'n meisje zijn die alles bij hem verbied en dat soort dingen ..
Liefs JoY!!

Hoi,
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap en of je nu jong of wat ouder bent, dat maakt niks uit. De eerste keer zwanger en moeder worden, is altijd de eerste keer.
Nou even een reactie op jou schrijven. Waarom wil je eigenlijk dat hij stopt, want dat komt nergens voor in je verhaal. Ten eerste rookt hij er maar eentje per dag en ten tweede zeg je dat je er niks van merkt. Waarom zou hij dan moeten stoppen? Vind je misschien dat het niet past bij zijn nieuwe rol als toekomstig vader? Je zegt zelf al dat je niet zo'n vriendin wil zijn die alles verbiedt, misschien moet je dan eerst nagaan waarom je het wilt verbieden.
Mijn man is 39 en heeft inmiddels 3 kids (en bijna 4), heeft een eigen bedrijf en is zeer verantwoordelijk en een supergoede vader, maar ook hij blowt elke avond. Wel alleen als de kids naar bed zijn. Ik heb er nooit iets op tegen gehad (doe het zelf niet). Ik heb er geen last van. Ik verbied alleen iets als ik er last van heb/ als het slecht zou zijn voor de kinderen ofzo. Tot nu toe heb ik nooit iets hoeven te verbieden. Ik vind dat iemand zichzelf moet kunnen zijn binnen een relatie, des te langer houdt de relatie stand.
Ivy

Zolang ie het buiten doet (want die damp binnen laten hangen en dan je kind uit bed halen en in diezelfde ruimte brengen is wel echt slecht) zie ik ook geen probleem. Ik bedoel andere kerels roken of drinken. Als hij er echt maar 1 per dag rookt en hij wordt er niet suf van achter het stuur ofzo als ie weg moet met zijn kind in de auto
 tja..
Maargoed je kan natuurlijk altijd eens subtiel vragen hoe hij er zelf over denkt. Zo van blijf je eigenlijk blowen als je straks pappa bent of heb je het dan wel gehad? Gewoon op een aardige toon dus niet meteen verbieden ofzo want dat werkt toch niet. Wellicht is ie er zelf gewoon nog niet opgekomen omdat het een gewoonte is. Omdat jullie jong zijn zit je net aan het eind van je puberteit(ik bedoel dit positief)  en das meestal de periode dat het blowen vanzelf stopt. (bij ons wel hahaha) Ik zou het niet binnen toelaten ook niet als het kind boven is want die damp blijft hangen. Ik vind blowen iets wat je doet als je jong bent en wat bij de meesten stopt als ze ouder worden en gaan werken en kids krijgen dus ik zou niet raar staan kijken als ie zo vanzelf stopt. (al moet ik toegeven dat mijn man vorig jaar   'for oldtimes sake' nog en joint heeft gerookt tijdens een avondje stappen) Maargoed 1 blow is niet anders dan bv 2 flesjes bier na het werk. Het is met mate dus tja. Ik zou hem niet meteen iets verbieden. Vraag hem gewoon eens of ie die leeftijd onderhand niet een beetje heeft gehad als je er echt vanaf wil maar maak er zeker geen drama van. Het is wel slecht als ie het nu doet in een ruimte waar jij ook komt nu je zwanger bent. Dat moet je wel tegengaan.

gr.Ing

halloo ..
bedantk voor jullie reacties ..
waarom ik eigenlijk wil dat ie stopte is dat ik niet wil dat die geur in huis komt ..
niet dat het straks buiten komt of bij opa en oma dat er een lucht aan haar of zijn kleertjes hangt..
dat is denk ik de voornaamste reden .. en .. soms word ik al niet goed van die lucht .. dus laat staan zo'n kleintje ..
voor mij hoef hij niet te stoppen .. maar straks met zo'n kleintje in huis word het allemaal anders. . niet alleen voor mij .. ook voor hem ..
thnQ .. groetjes Joy

Dat snap ik volledig. Ik zou het ook echt goor en ordi vinden als je huis en je kind naar een joint ruikt. Kan hij zijn ene jointje per dag niet buiten roken? Valt daar over te praten?

gr.Ing

Hihi .. ik heb net gezegt ..
' zeg hoe moet dat eigenlijk als de kleine er straks is..??.. met dat blowen enzo..'
toen zei hij .. dat ie zo'n luchtventilatie ding wilde kopen .. maar dat leek me geen goed plan .. uiteindelijk zei hij .. tegen die tijd moet ik dan echt stoppen ..
ik denk dat iig de eerste zet een beetje is gelegt .. !!!
heel erg bedankt nog he .. xxx

Terug
Bovenaan